1.02.2010

Ogrencilerim, soya filizleri ve tatli tuzlu sufle soufflé au chocolat et souffle au fromage



Efendime soyleyeyim ben ocak basindan beri gonullu ingilizce ve yemek dersleri veriyorum. Fotografta gordugunuz 5 fransiz ogrencimin yaslari 48-70 arasi degismektedir. Bu isin bu kadar eglenceli oldugunu bilmiyordum, "ogreten insan" (bakiniz Acalya) olmak zevkli hem ogrencilerim de mutlu. (Fotograf icin gulumsuyorlar diyenlere teessuf ederim). Yemek kursuna 8 subatta 12 kisi gelecek, baklava filan yapmami istediler yok artik dedim.


Cocukken hepiniz pamukta fasulye buyuttunuz herhalde, simdi bu buyuttugunuz fasulyeleri yiyiniz lutfen. Tohumu cimlendirdiginiz zaman icindeki vitamin ve minareller 900 kati cogaliyor, yasam dolular bu ziyafetten mahrum kalmayin. Tercihen ekolojik soya fasulyesi tohumlarini 12 saat suda bekletin. Ozel cimlendirme kaplari satin alabileceginiz gibi buyukce bir kavanoz kapagina delikler acip tohumlari dibine koyup yaklasik 45° aciyla bir yere dayayin. Amac suyun suzulmesi ve yeterince hava almasi ancak gunes gormemeli ve ilik bir yer olmali. 2-3 gun icinde cimleneceklerdir, salatalarda, corbalarda yogurda karistirarak, tostlara katarak tuketin. Cimlendirirken kotu koku gelirse hepsini atin kuflenmesin sakin. Kavonozu ve kapagini sirke ile temizleyerek dezenfekte edebilirsiniz. Sonrasi bir oyun mercimek, alfaalfa( yonca) benim favorilerim.


Fotograftaki krema kabi benim ilk yaptigim seramiklerdendir dikkatinizi cekerim!, asagi yukari her yemek fotografinin fonu masa ise Fr'nin calismasidir, sagdaki minik el yanmadan once fotograf karesine girmistir! Birde uyari fotograf cekecekseniz kamera hazir olmali, yoksa ararken sufle soner beklemez!

Istek geldi sufle tarifi vermem lazim biri tatli biri tuzlu;

Cikolatali Sufle Soufflé au chocolat
6 kisilik

175 gr bitter cikolata kucuk parcalara kirilmis
150 gr tereyagi kup kup kesilmis
4 buyuk yumurta
1 yemek kasigi portakal yagi yada likoru
3 yemek kasigi seker
Ustu icin pudra sekeri

1-Sufle kaplarini tereyaglayin ve icine seker koyup heryeri sivanana kadar kabi cevirin, fazlasini silkeleyin.
2-Firini 220 ° isitin.
3-Kalin tabanli bir tencerede tereyagi, cikolatayi beraber eritin. Atesten alip hafif soguyunca yumurta sarilari ve likoru ekleyin.
4-Yumurta beyazlarini kopuk halini alana kadar mikserle karistirin, az tuz ekleyin biraz daha karistirin. Oldugunu anlamak icin kabi ters cevirin, kopuk icinde kaliyorsa tamamdir. Yada cam bir kasede cirpin. kaseyi kaldirip altina baktiginizda hic likit halince yumurta beyazi gormuyorsaniz olmus demektir. 3 kasik sekeri ekleyip iyice sertlestirin.
5-Yumurta beyazlarini yavasca ve fazla karistirmadan cikolatali karisima ekleyin. Spatul kullanin ve alltan uste dogru duzenli hareketlerle sanki yuvarlak cizermis gibi alt ust edin. Yumurta beyazlari beyaz beyaz durabilir onemli degil. Kaliplari doldurun ve firina verin. 9-11 dk pisirin iyice kabarmali ancak ortasi hafif sallanmali cok piserse kek olur, sakin daha once firinin kapagini acmayin yoksa soner. Firindan cikinca cok kabarik olacak ancak zamanla sonecektir onun icin bekletmeden servis yapin, sufle misafiri beklemez, misafir sufleyi bekler! Yanina krema ve pudra sekeri yakisir.

Solda kavanozda kefir yer almaktadir ancak Selen'in kefirlerinden degil, Avrupa kefiri yogurt gibi mayaliyorum icinde minik karnibaharlar olusmuyor. Bekliyoruz bakalim bir duyarli blogcu sevgi kefiri yollar diye:)

Peynirli sufle Sufflé au fromage
6 kisilik

50 gr tereyagi
50 gr un
100 gr sut
6 yumurta
150 gr gravyer yada kasar peyniri rendelenmis
bir cimdik muskat, cevzi bevza
deniz tuz, taze cekilmis  karabiber

1-Firini 220° isit.
2-Kaliplari tereyagla ve unla her tarafini kapla. 
3-Besamel yapacagiz, orta ateste tereyagini erit, unu ekle ve kavur ancak rengi degismesin. Tencereyi  atesten alip sicak sutu yavas  ancak hizla karistirarak ekle topak topak olmasin. Atese geri koyup koyulastir.  Atesten alip peyniri akabinde yumurta sarilari birer birer ekle ve karistir. Muskat, tuz karabiberi koy.
4-Kopuk haline gelene kadar cirpilmis yumurta beyazlarini ekle ve kaliplara dok. 20-25 dk arasi kapagini acmadan pisir.



50 yorum:

Yelish dedi ki...

Frasiz bir arkadasimiz yapardi bize burda sufle yi , ahhh ne yerdik.
Peynirli suflesi harika olurdu.
Eminim ki seninkiler de harikadir.
Suflenden isirdim :)

Ogrencilerin cok mutlu gozukuyor , demek ki harika bir hocasin.Zate sende sevilecek hoca tipi var , bu durumda hepsi sokecektir yakinda Ingiizceyi :)

Bide seramik haaa...
pes yani
Bestenin marifetleri olsun bu naneler.

Kefir isi cok sardi bizi , ben simdi tum yogurt , meze , corba , krem peynir vs isine girisiyorum ,nekadar guzel anlatmis di mi ?

sevgiler

nalan dedi ki...

yasaklamalı senin bu bloguuuuu !
pazar günü yalana yalana hazırladık. hatta un varmış tarifinde onu farketmedim bile. fırından çıkınca sokaktaki kediler bile eve doluşacak sandım ! etkisindeyim hala, mümkünü yoktur artık ıvır zıvır yiyemem ben :)

beste dedi ki...

yeliz-Franszilarin sevilecek taraflarida var bak sufleleri:)Bos gezenin bos kalfasi olunca boyle neleri ertelediysem hepsini yapmaya calisiyorum canim!

nalan-Cok sevindim denemene ve begenmene, bu pasta klasiktir kolaydir ve kediler bile sever:) afiyet olsun...

Adsız dedi ki...

Beste bravo valla hem cocuklu hemde bunları yapabilmek :) Büyük başarı .
Sufleler cok güzel , eve varınca Ashley'den önce mutfağa sarılıcam bu gidişle galiba :)) Yapma gözünü seviyim
Sevgiler
A.B
PS: Baklavayı nası yapcaksın kurstakilere :)) Yaparsan helal artık

beste dedi ki...

RRH-Yok yahu ne baklavasi keske yapabilsem:) Anne-kiz beraber yaparsiniz afiyetle yersiniz:) Oglusla beaber yapiyoruz ama sufleyi yaparken yumurta sarilarini koydugum kabi fanilasinin icine sokmus(saniyeler icerisinde) gobegi, kiyafetleri yumurta oldu hayda bastan yaptik!!

selinka dedi ki...

sevgili beste hanım öncelikle mrb.yaptıklarınız harika birde cok merak ettim bende yurtdışındayım burdada kefir cok yaygın acaba evde kefiri nasıl mayaladıgınızı yazarsanız cok sevinirim.ögrenmenin bence yaşı yok valla ögretecek birini bulsam bende ingilizce görenmek istiyorum.hiç düşünmezdim.beynimizi herzaman calıştırmalıyız.sevgiyle mutlu kalın.

Seyyar Dünyams dedi ki...

Walla yaptıklarınızı okuyunca kendi adıma gurur duydum sizinle. On parmağınızda on marifet. Öğretmenlik, seramik, yemek,annelik...
Bravo
P.S:Sufleler muhteşem gözüküyor. Canım çekti:))

Açalya dedi ki...

Yaslilar cok saygili oluyor ve cok soru soruyorlar. Ingilizce dersi, oluyor Turkiye dersi. Bende oyleydi Japonya`da :o) bir de seninkiler epey ciddiye aliyorlar gonullu yapsan bile, benimkiler bana pastalar, kahveler ikram ediyorlar, dersi Turkiye dersine ceviriyorlar, ustune utanmadan bir de bana para veriyorlardi hahahaha :o)

Sufleyi herkes boyle sisiremez haaa, (fotograf cekecek kadar bile) bravo sana. O kadar guzel sunmussun ki, o seramik kap ve Fr`nin masasi falan, cok hosuma gitti. Bu fotograflari ayir cikacak kitabin icin.

zarpandit dedi ki...

beste süpersin ya! ingilizce ve yemek harikasın! hani kendimi gordum dedim ya yok yok bu konuda yuz adım geriden geliyorum ben :)))
sufleyi şişik şişik yakalamışsın ne mutlu sana :D valla ben önce tuzlusunu-ohh bol peynirli hem-sonrada tatlısını yerim misss :))

beste dedi ki...

selinka-merhabalar, kefir mayasi satin aldim. 30 dereceye isittigim bir kilo sute karistirip kocaman bir kavanoza koydum, kapagini iyice kapadim. Kaloriferin yanina koydum, 24 saat sonra hazirdi.Kesinlikle baslayin, benim annemde basladi bu sene hemde sinifin en iyi ogrencisiymis:)

Seyyardunyam-Tesekkurler, merak ve heves diyelim daha cok birde blogu unutmussun:))

Acalya-Bu fransizlar pek merakli degiller Turkiye'ye ama dersi cok ciddiye aliyorlar dogru. Uzak/yakin Dogulu insanlara ozgu ikram, yan siniftaki Pakistanli ogrenci havuclu helva getirmisti bugun afiyete bizde yedik:) Suflenin sirri yumurta beyazlarini iyice kopuk yapip eklemek dene bak cok kolaymis diyeceksin. O cikolatali sufleli fotograf, blogda en begendigim yemek fotosu oldu, farkedilmesine sevindim:)))

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Beste'cim, cok tesekkurler tarif icin..Hemen deniyorum bugun..Soyle guzel bir sufle yemeyeli cok uzun zaman oldu umarim tutturabilirim tarifi..

beste dedi ki...

zarpandit-Haksizlik etme kendine sende ikinci dile baslamadin mi hemde gencecik yasta:) Suflede hic basarisiz olmadim ama makaronlari gor birde, puf diye sonuyorlar canim bir daha denemek istemedi:)

BAIDM-Istegin uzerine koydum rica ederim, deneyince sonucu paylasirmisin? Afiyet seker olsun:))

Efsun dedi ki...

Beste tariflerine bakip bakip ic geciriyoruz, gecen gün yaptigin turtalari gösterdim Thomas'a,tacli kral turtani bildik. Burada Elsace da yapiyorlar, orada yemistik:) Ama bu sufleleride yemede yaninda yat dimi:)

Bu arada bende bir ara seramige sardirmistim, gelsin canaklar gitsin tabaklar bir sürü sey yapmistim, alman hoca gicik olmustu cok malzeme harciyorum diye uyarmisti beni:)) Ellerine saglik, yine ne güzel yazmissin... Sevgiler

beste dedi ki...

Efsun-Alsace'a yakinsiniz o zaman komsuyuz diyecegim ama:)) Sorma o baski bizde de var o yuzden ek camur alacagim! Cok tesekkurler...

minimalist dedi ki...

aaa ne güzel Beste tebrik ederim seni...Öğrencilerin nasıl bakayim çalışkanlar mı:))

ela selin dedi ki...

Senin her yeni postunu okuyusumda seni biraz daha taniyor ve yeteneklerine, kisiligine daha bir hayran kaliyorum Beste.
Cikolatali sufle benim en favori tatlim. Bir de senin tarifini deneyecegim. Ben ne yapiyorum biliyor musun, suflenin hamurunu misafirler gelmeden hazirliyorum. Firina vermeden az önce beyazini cirpip hamura yediriyorum.
Kabarmasina cok güzel kabariyor ama senin de dedigin gibi cabuk servis etmek gerekiyor, yoksa sönüveriyor cünkü.

OiP dedi ki...

Pes diyorum Beste. On parmağında on marifet derler ya, işte tam sensin o. Yalnız rejime girdim dün, bir hafta uğramam sana. Çok tahrik edici tarifler, baştan çıkarıcı fotoğraflar var. Canıma yazık:)

beste dedi ki...

minimalist-ilk hafta verdigim odevleri yapmamislardi bi payladim ikinci hafta hepsi yapmisti, fransizlar nede olsa calismayi ogretmek gerek:)

Elaselin-Yok yahu ne yetenegi, oyle vakit buldum yapmak istediklerimi yapiyorum, sagol varol:) Evet sufle once hazirlanabilir aynen dedigin gibi.

OIP-Rejim isleri cok fena ya, sorma bende bir motive olabilsem acilen 20 kilo vermem lazim:) saka degil! tatli tarifi vermeyecegim diyorum, ayni rejime baslayacagim der gibi ucup gidiyor aklimdan:)

Narince dedi ki...

Soya değil de mercimeği çimlendirmek aklımda kaç zamandır. İşleri erteleip durmakta üstüme yoktur. Bak hocam diye boşa dememişim, içime mi doğmuş nedir?
Öğretmenim ben çikolatalı sufleye portakal likörü katmıyordum, halbuki ne uyumludur çikolata ve portakal. Bir dahakine katmalıyım, evdeki portakal likörüm bitmeden.

beste dedi ki...

narince-deme oyle ya, ne hocasi ben daha ogrenciyim:)) Hoca diye diye beni hoca yaptin sonunda evet :)))

yaban dedi ki...

Gönüllü çalışman ne kadar güzel. daha da güzeli Fransızlara yemek kursu vermen.. :)))) en çok bu hoşuma gitti.
*
buraya yazdığın bütün tarifler aklımı çeliyor beste, daha çikolatalı keki yapamadan peynirli sufleyi sardın başıma. Rüyamda peynirli sufle görüyorum. Malzemeleri alıp deneyeceğim hemen, evdeki tek sufle kabım da siftahını yapmış olacak böylece.

nalan dedi ki...

abovvvv, bende de evde üretilmiş vişne likörü var.
oy oy oy, ne fena fikirler geliyor yahu bu blog cemaatinden :)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

100. izleyicin oldum:)

Efsun dedi ki...

Bende kirk yillik Alsace'a Elsace demisim yani:) Örtmenim bi daa olmaz:) Biz yakiniz, hatta pazarimiza oradan birde ekmekci gelir, dev gibi beyaz ekmek bide harika eclair ler alirim ondan, nefistir hepsi:) Strasbourg'da yakin bize, cok severim ben senin memleketi:) Arada sinir yok ama direk baska bir havaya bürünüyor insan oralara gidince:) Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Mukemmel, mukemmel!
Tum malzemeler var ve denenecek senin cikolatali suflen,
Sevgiler,
Basak ; )

Zehra Gürgen dedi ki...

Beste'cim süpersin!
suflelere gelince ..yani süpersin eğitmenliğine :)
sufleler iki haftadır aklımda, sürekli sufle yapacağım diye evde dolanırken baktımki canım arkadaşım çikolatalı ve peynirliyi yapmış hemen ! kalp kalbe karşıymış demekki..

ellerine sağlık.tuzlu olanı deneyeceğim heleki birsürü çeşit peynir almışım..

Seyyar Dünyam dedi ki...

Pardon blog da var tabi:))

beste dedi ki...

Yaban-Evet benimde hem mutfak hem ingilizce olmasi cok hosuma gidiyor, ozellikle fransizcami anlamaynalardan intikamimi aliyorum:)))

Nalan-Bu cikolata varya visneyle de harika olur, sonunda hepimiz obez olacagiz bu gidisle:))

Hulyanin tunasi-Tebrik ederim, adettendir hediye almam lazim, dile benden ne dilersen:))


Basak-merhabalar, denersen islik cal:) simdiden afiyet olsun.

Zehra-Sufleler sahane gerisi bahane. Ya Zehra sen kac kilosun cok merak ettim gelsin guzelim pastalarin, gitsin sufleler isin sonunda toplu obez fotograflari cektirmek var haberin olsun:)))Cok tesekkurler .

kekvekahve dedi ki...

sufle... bayılırım.
keşke masanda ben de olsaydım. öğrencilerin çok şeker cidden. bu arada yemek kursunda neler öğretiyorsun?

Özlem Ekşi dedi ki...

Soya filizleri yetiştirmekte tüketmekte çok keyifli , sağlıklı
Paylaşımlarınız için teşekkürler...

Crebro dedi ki...

Sufle harika görünüyor. Hemen denemek istiyorum bana şans dile :)

nevin dedi ki...

Beste'cim,

supersin sen yaaa.. Hayranim sana!

Senin ogrencin olmak isterdim, ne kadar sansli o bayanlar, dilerim bunu biliyorlardir..

Suflen sahane gorunuyor. Sunumu, fotografler harika..

beste dedi ki...

Kek ve Kahve-Biraz daha pisir kek olsun adina yakisir:) Illa Turk tatlisi istediler, elmali tarcinli rulo ve borek yapacagim,2. derse sushi ve tempura!

Ozlem-Merhabalar, evet kitir kitir tadi da guzel:)

Crebro-Sana sans diliyorum guzel Crebro'cum, olmazsa sen guzel bir cizim yaparsin:)

Nevin-Olsa olsa sen bana ogretmen olursun hem ingilizce hem resim icin ne sahane olur:))

Dudu dedi ki...

Anca Fransizlara ogret sen! Hic gozun burdaki Turk beceriksiz kizlari(beni) gormuyor. Birak onlari bize yemek yapmayi ogret sen! Basla yumurtadan :))))

Mimosa Café dedi ki...

Tebrikler Beste'cim :)
Senden super bir ogretmen olduguna eminim :) Ayriyetten bir nevi Turk kulturu gonullu tanitim elcisi misyonunu da beraberinde idare ettigin icin cok takdir ederim :) Sufleler bir harika. Boyle bir entride bir suru sey anlatma modunu da pek begeniyorum senin onu da belirteyim ayrica :) Hadi optum kactim ozaman.

Adsız dedi ki...

sufleler harika görünüyor eminim tadıda öyledir:)

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

iyi bir çikolatalı sufle tarifi araya araya helak olmuştum. bu tarif bana en güzel hediye :)

beste dedi ki...

Duygu'cum-Her Truk kizinin icinde yemek pisirme icgudusu vardir, kucukken anneannesini, annesini, teyze yada halasini hamur acarken, recel yaparken gormustur onlar kayitta senin hardiskte bulman lazim o kadar:) Hic olmadi gelir bir hafta sonu el veririm sonrasi gelir zaten:)

Mimosa-Don artik blog dunyasina ozledik. Hic milliyetci degilimdir ama Avrupa'da o kadar canimi sikiyorlar ki kesinlikle birseyler yapmam gerek!

Asyaselda-Cok tesekkurler

BEDİA KUKUL dedi ki...

büyük oğlum soya filizine bayılır ama buralarda bulamıyorum; çimlendirmek istediğimde de bahsettiğiniz kötü koku ile karşılaşıyorum, bir de küçük sinekler. Şu 45 derecelik açı olayını denemedim, acaba orada mı hata yapıyorum?
benim de elimde çok detaylı bir sufle tarifi var,yazmaya üşeniyorum, ama bu çok pratik gözüküyor...

BEDİA KUKUL dedi ki...

bu arada öğrencileriniz derse biraz fransız kalmışlar sanki...

Mehmet Vuran dedi ki...

Bana ne yaa, ben de İngilizce dersi isterim :)

beste dedi ki...

Bedia-Merhabalar, ekolojik yani tarim ilaci kullandilmadan uretilmis tohum olmasi lazim yoksa cimlenmeyebilir. Kesinlikle nemli ama islak olmamali yoksa kuflenir. Mercimek filan cimlendirmyei deneyin belki onu da sever:)

Mehmet-Tamam internetten yapalim bir ders:). Birde sizin oraya mesela bagbozumu zamani filan yabanci ogrenciler gelip kamp yapsa hem bozuma yardim ederler hemde ingilizce sizin evdekilerinle beraber mis gibi gelisir:)

Damak Tadı dedi ki...

Beste'ciğim süpersin,tebrikler!!

Suflelere bayılırım..Orada yaşıuyor olsaydım kesin senin öğrencilerinden biri de ben olurdum..Harikasın yine!!


Kocaman sevgilerle..

Mimosa Café dedi ki...

Bestecim cikolatali sufleye un koymuyor musun sen? Dun aksam baska bir tariften cikolatali sufle yaptim, epey guzel oldu, yayinliycam ama sonra seninki dikkatimi cekti un yok. bu naisl oluyor acaba. bunu da deneyeyim diycem ama diyete basliyorum yarin. neyse dur balayim.

bu arada tahmin edersin ben de hic milliyetci deiglimdir ama bu Avrupalilar irkci resmen! cok kalbimi kiriyorlar bu dislamalar yuzunden. gecen ogrendigime gore ingiltere artik ozel okullarina 6 ay ve uzerinde bizi kabul etmiyormus efendim kendilerinin ulkesine yerlesiriz diye odleri kopmakta. operim.

beste dedi ki...

Ebru-Yok sufleye un konmaz yoksa kek olur. bende bir baslayabilsem diyete! Haklisin bende cok gicik oluyorum...

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Besteee! Sevgiler gunu yemeginde tatli olarak yaptim "sufle"ni..Sahane oldu ben herseyi yarim olcu yaptim 3 kase cikti..Bi tanesini kocacigim iki tanesini ben yedim sogumasini bile bekleyemeden..

Tekrar cok tesekkurler, sayende yillar sonra sahane sufle yedim yine buradaki..

beste dedi ki...

gunun onemine yakisir sufle begenmeznize sevindim. Ask ve cikolata ayri dusunulemez zaten:))

Alp ve Ege'nin Annesi dedi ki...

Tusen tack,Beste'cigim!

nalan dedi ki...

sufle resmen başucu tarifim oldu.
bu akşam benim pisi "paşa" yı görmek için arkadaşlar gelecek. kahvenin yanına yapıp bol alkış toplayacağım :)
beste'nin suflesi diyince bilenlerin gözleri faltaşı açılıyor!!

beste dedi ki...

Nalan-Pisi pasayi gormeye bende gelebilirim;) afiyet seker olsun guzel vakit gecirin adimin anilmasi beni çok mutlu ediyor guzel nalan'cim agzinizin tadi hic bozulmasin:))))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin