1.10.2009

Ev yapımı Nutella, Ekmeğe sürülecek çikolata kremasi

Leonardo'nun eski bir fotografi ama
 tutkuyu iyi anlatiyor!

Ben Nutella'ya kendimi bildim bileli dayanamam ve bütün kavanozu kaşıklayarak bikaç saat içerisinde bitiririm. Bu yüzden eve sokmuyordum ta ki minik oğlum doğana ve Nutella yiyebilecek yaşa gelene kadar. Herhalde oğlunun Nutella'sını da yemez diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz ben feci bir anneyim her seferinde tamam oğluma diyerek alıp bir kriz anında hepsini bitiriyorum. Nutellanın sağlığa faydası tartışılıyor, icerigindeki doymus yaglar ve GDO icermesi tum istahi kapatiyor. Bende fırsattan istifade kendi Nutellamı yaptım. Geriye kendimi kontrol etmek kaldı bugünlük başardım. Sonrasına hiç bir söz veremem.

Ev yapımı Nutella yada cikolata kremasi

180 gr kuvertür çikolata  sütlü oğluma yada bitter bana
140 gr krema

1-Çikolatayı kırın.Krema ile bilikte minik bir tencereye koyun.Bu tencereyi içine alabilecek büyüklükte diğer bir tencereye yarısına kadar su koyarak ocağa yerleştirin. Bain-marie sistemi.

2-Bir spatüla yardımıyla saat yönünde homogen ve kaygan bir hal alana kadar karıştırın.Ocaktan alın arasıra karıştırmaya devam edin yoksa üst kısmı kabuk bağlar. Kavanoza alın ve buzdolabına koyun. Ertesi gün kıvamı ve tadı daha iyi olacaktır tabi sabredebilirseniz. Eğer kalırsa buzdolabında birkaç hafta dayanır.

9 yorum:

nalan dedi ki...

evyah!
kötü oldu şimdi bu.
babam nutelladan vazgeçemem deyince psikoloğa git kızım diyor. durum bende de o kadar vahim yani:)
e şimdi aysun'dan gelen sütten ayırdığım enfes krema var bir de kuvertür çikolata aldık mı...
vah vah :)

beste dedi ki...

valla durum vahim oyle bir anlatiriz ki bence psikologda nutella bagimlisi olur:)

nalan dedi ki...

psikolog hatunsa zaten aksi mümkün değil :)

minimalist dedi ki...

ben şanslımıyım değilmiyim çözemedim; ne hikmetse (malum zamanların dışında) canım ne nutalla ne de tatlı vb. istemez. Ama resim ve yazı çok iştah kabartıcı insanın deneyesi geliyor :))

beste dedi ki...

sans bence kilo probleminiz olmaz siz tuzlucusunuz o zaman:)

Tijen dedi ki...

Biraz da kavrulup öğütülmüş fındık içine...

Adsız dedi ki...

beste hanım , oğlunuza daha besteliyici bir nutella benzeri hazırlamak için önerim 1 bardak fındığı fırınlayarak rengi açık kahve olunca robotto toz haline getirmeniz ardından bir kaç kaşık bal ile hacmini yarı yarıya kaybedene kadar kynatıp koyulaştırdığınız süt e fındıkları ve ince kıyılmış 1 bardak bitter çikolatayı karıştırmanız ve bu karışımı sıcakken robotta pürüzsüz bir halene gelene kadar çekmeniz... böylesi buyumeye daha yardımcı olur ..
soner

beste dedi ki...

Soner-tesekkurler tarif icin hem daha besleyici hem de original nutellaya tadi daha yakin .

bademlebuduk dedi ki...

çok iyiymiş :)
deneyeceğim.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin