21.12.2011

Yilbasi yemegi onerileri -II-

Bu bir verrine tarifi. Verrine cam bir bardak formlu kapta (bardaklari kullanabilirsiniz) cesitli tatlarin birlestirilerek sunulmasindan ibaret. Minik porsiyonlar oldugu icin birden cok cesit yapilarak agiz hoslugu yaratiyor. Birkac yildir fenomen halinde Fransa'da. Tarifini verecegim verrine benim icadim! Turk baharatlarin Fransiz usulu sunumu da diyebiliriz, tatlar her iki mutfaktan karisim. Noel ve Yilbasi icin siparisleri aldim bile :) Fotograf bilahare eklenecek fotograflar artik bagimsizlasti aradigim hicbirseyi bulamiyorum onun icin yeni fotograf cekip koyacagim daha kolay:)

Balkabakli karidesli verrine

Balkabagi puresi(az suyla haslayarak, buharda, firinda nasil pisirseniz artik. Kimyon, tuz, karabiberle halvet edilecek. Servis bardaklarinin yarisini balkabak puresiyle doldurun.
Bir tavada az tereyagindan soyulmus karidesleri kirmizi pul biber ekleyerek cevirin. Bu noktada Turkler aciya bayilirken Fransizlar kriz gecirebilir, yabanci misafirlere az aci koyun yada toz kirmizi biber ekleyin. Bardaklarin ustune 2/3 karides buyuklugune gore tabi, hos bir sunum olmali icgudulerinize gore yerlestirin. Sakin bardagin bos kalan kismini karidesle doldurmayin!!! Ustune bir maydanoz parcasi koyup bekletmeden servis yapin. Hayal edebildiniz mi? Kimyon balkabaginin hafif tatliligini kiriyor, acili terayagli karides ile birlesince damakta lezzet patlamalari gerceklesiyor, soz...

4 yorum:

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

himmm ben sevdim bunu. resimsiz sadece kelimelerle boyle kulaga hos geliyorsa eminim guzel oluyordur. Deneyecegim birgun. Sevgiler,
Z.

Unknown dedi ki...

Kesinlikle yapilacak... Belki resim bile cekebilirim. Tesekkurler.

sare dedi ki...

Beste hanım ne kadar güzel el emeği, yaratıcı şeyler yapıyorsunuz, hepsi birbirinden şık.
Balkabaklı verrine'de çok iyi bir fikir, teşekkürler.
Yılın en uzun gecesini mutlu ve sevdiklerinizle geçirmenizi dilerim.
Sevgiler.

pelinpembesi dedi ki...

çok kolay ama çok leziz olacak gibi. denemeyi düşünüyorum. karidesli tarifler olursa daha mutlu olurum . teşekkürler..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin