11.02.2013

Nezle ve grip için bitki çaylari ve dort haramiler sirkesi


Grip ve nezle viruslerin yol actigi iki hastalik. Iki hastaligindan baslangic semptomlari ayni bogaz agrisi, oksuruk, bas agrisi, genel yorgunluk ve kiriklik, agrili eklemler, titreme ve ates esliginde. Nezle cabucak gecerken grip eger enfeksiyona cevirirse tehlikeli bu tehlikleri yazmayacagim bosuna kuruntu kaynagi oluyor! Her iki halde de antibitoik kullanimi etkisiz eger eslik eden bir bakteriyel bir enfeksiyon yoksa.  Bize bu viruslerden korunmak ve bagisiklik sistemini guclendirmek disinda pek care kalmiyor sadece nezle icin 200 farkli cesit virus var. Elleri sik sik yikamak, acik havada yuruyus ve bagisiklik sistemini guçlendirmek onemli. Nezle, gribi hafif atlatmak ve onlemek icin birkac bitki cayi tarifi verecegim. Bu bitki caylari semptomlarin azalmasina yardimci olacaktir. Bu bitki caylari kan dolasimini arttirmaya, bagisiklik sistemini guclendirmeye ve terlemeye yardimcidir.  Grip ve nezle doneminde gunluk sivi tuketimi 2 ltye ulasmalidir. Bitki caylari hem icerdigi aktif maddeler hem vitaminlerle rahatlamaniza yardimci olur.
kurutulmus ot
Genel bitki çayi olçusu: 1 fincan sicak suya 1 veya 2 tatli kasigi kurutulmus ot (eger tazesini kullaniyorsaniz iki kati). Sicak suyu otlarin uzerine dokup 3 ile 10 dk arasi demlenmesini bekleyin. Suzun arzuya gore abl ekleyebilirsiniz. Aksi asagida belirtilmedikce gunde uc fincan icebilirsiniz.

zencefil, ebegumeci, hatmi, peygamber cicegi, tarcin, ayni sefa
 Nezle icin:
Murver ve ihlamur ciekleri, aliç agaci yaprak ve cicekleri (crataegus)
2 yemek kasigi karisimi 10 dk demlendirip icin.

Grip ve ates icin:
Ihlamur cicekleri, angelik koku, keçi sakali (Filipendula ulmaria),papatya cicegi veya melissa yapraklari, aliç yaprak ve çiçekleri
1 yemek kasigi karisimi 10 dk demleyin.
kusburnu, karkade, cuha cicegi, kucuk hindistan cevizi, gul ve ayni sefa
 Sinuzit icin;
keki, papatya, cuha cicegi, murver cicegi ve kara hindiba yapraklari
1 yemek kasigi karisimi 7 dk demleyin gunde 3 ila 5 kez en az 6 hafta sureyle

Kuru oksuruk icin,
oksuruk otu cicekleri, sinirli ot yapraklari, hatmi cicegi, meyan koku ve sigir kuyrugu (Verbascum thapsus) 
1 yemek kasigi karisim 10 demlenecek


Diger oksuruk icin;
Rezene ve anason tohumlari, meyan koku, kekik ve sigir kuyrugui karisim 10 dk demleme
1 yemek kasigi

kekik, nane, adacayi, biberiye, limon otu, lavanta, zencefil

1720'lerde vebadan Fransa yikilirken, cesetleri soyan dort hirsizin unu etrafa yayilmis. Bu hirsizlar hasta olmadan islerine devam edebiliyorlarmis. Sonunda yakalanmislar canlarinin bagislanmasi karsiligindan bu isin sirrini paylasmalari sart kosulmus. Iste o sir, dort harami sirkesi.  çesitli otlarla hazirlanan bu sirke çok guçlu bir antiseptik, gripal enfeksiyonlarin onlenmeside de oldukça etkili. Yapimida çok kolay elinizin altindaki baharat ve bitkilerle gerçeklestiriliyor.

1'er yemek kasigi kurutulmus biberiye, adaçayi, nane, kekik
1 yemek kasigi lavanta cicegi
3 sap karanfil
3 dis sarimsak
1 cay kasigi tarcin veya bir cubuk tarcin
1 cay kasigi rendelenmis minik hindistan cevizi
 50 cl beyaz uzum sirkesi
Tum malzemeyi bir siseye koyun ve iki hafta bekletin. Suzun ve temiz bir sisede saklayin. Bogaz enfensiyonlarinda veya grip salginlarindan korunmak icin gunde uc defa 1 kasik sirkeyi bir bardak suda seyrelterek icin. Bogaziniza garagara yapmak icinde kullanabilirsiniz. Sifa olsun. 


25 yorum:

Unknown dedi ki...

Hemen not aldım sirkeyi. Bu akşam yapıyorum.
Fotoğraflarına da ayrıca bittim.
Sizin ailenin kadınlarında şifacılık, ocaklılık falan var mı?

nily21 dedi ki...

çok güzel karışımlar..sirkeyi hazırladıktan sonra buzdolabında mı veya oda sıcaklığında mı saklamak gerekiyor?

beste dedi ki...

Hande'cim bilidgim kadariyla yok muhtemelen reenkarnasyon;) bir yerlde cadiydim muhakkak:)

Nilgun-Merhabalar evet oda sicakliginda saklamali yukariya ekleyecegim eksik olmus:)

nergis mevsimi dedi ki...

Ben de,cadı kazanı gibi bir çok bitkiyi karıştırıp kış çayları yapıyorum.Kokusu bile iyi geliyor.Dört harami sirkesini hiç duymamıştım,öncelikle adını sevdim eminim çok şifalıdır,malzemeleri tamamlayıp hemen yapacağım.Tatlı cadıya çok teşekkürler,paylaşım için.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Beste'cim ben de Hande'ye katiliyorum. Kesinlikle sende ocakcilik var. Yoksa bu kadar otu vs bilmen mumkun degil. Hatta bizim Ozlem ile birlikte ayni odunlarda yakilmisliginiz bile olabilir ortacagda bir arastirin derim.
Tarifler super eger sen su kamerada gosterdigim tepelere gelsen kimbilir neler bulursun biz sadece laylaylom diyip yuruyoruz. Tamam inkar etmiyorum bir keresinde Aris tugla kalinligindaki Italyanca resimli ot ansiklopedisini yaninda getirmisti ama ona yuruyus denmez cunku her bes metrede durmustuk.
benim tedavi olmam icin yanina gelmem lazim. Kendim bunlari hazirlayabilir miyim bilmem.. Bir kenara kivrilir ve aman of diye de inlemem. Uslu bir hasta olurum. Yeter ki sifa bulayim.

Müge dedi ki...

Besteciğim, paylaştığın tarifler nasıl makbule geçti bir bilsen! Şu anda büroda başım ağrıyor, vücudum kırılıyor, bir üşüyorum bir terliyorum, kalkıp sıcak bir şeyler içeyim dedim fakat elim önce senin bloguna gitti ve bak neler öğrendim, tariflerini hemen uygulamaya koyuyorum! :) Çok teşekkürler ve sevgiler! :)

beste dedi ki...

Dilaracim ocakçilik ne demek google pek sonuc vermedi? insallah yakilmamisizdir brrrr once golzemle bitkileri birbirinden ayrit etmeye basla, fotograf cek sonra yavas yavas isimlerini ogreniyorsun Yunanaistan'da pazarlda ot satarlar kesin o da isine yarar amma en iyisi yanima kiyima gelmen canimin içi:)

Muge'cim gecmis olsun bol bitki cayi dinlenme bir haftadan once toparlanamiyor vucut iste!

Deniz dedi ki...

Ah bunlar ne güzel, ne faydalı bitkiler. Her yer bunlarla dolu aslında ama işte bilip de toplanmıyor. Yol kenarlarında çoğu zaman gözüm ister istemez otlara kayıyor. Otları ayırt edebilmek için güzel yerler aslında. Ama asıl dağları tepeleri gezmeli, daha sağlıklı, temizlerini bulmak için. Bu çiçeklerin kurularını bulabilirsem aklımda olacak reçetelerin. Çok güzel bilgiler. Teşekkürler Beste.

Unknown dedi ki...

Ocakcilik diye gene aceleyle yanlis yazmisim. Ocakli demek istemistim..Sifaci ya da efsunlu da denir. Genelde kirsal kesimlerde yasarlar bak sen de o tarafa tasindin :) Genelde onlari ot toplarken ya da kus beslerken bulursunuz. Eee ayni sen iste!
Cadi kadinlar ozellikle de Anadolu cadi kadinlari hakkinda epey bisey arastirmistim. Nedenini bir yila kadar ogrenirsin o ayri konu ama bak yukarida sanki seni ve Ozlemi tarif etmisler.

sare dedi ki...

Bestecim, nerdeyse hasta olasım geldi:))
Ne çok bilmediğim ot var:((
Sirkeyi hemen yapacağım.
Teşekkürler...

pelinpembesi dedi ki...

devamlı nezle gezen biri olarak ilgiyle okudum yazını beste. görüntü kombinasyon zaten süper, ne denir ki..

sihirlirloklava dedi ki...

teşekkürler paylaşım için...iyileşmek için doğal şeyler en güzeli.ilaçlar biryerden sonra zarar vermeye başlıyor...sevgiler

caferengigül dedi ki...

Görüntüsü bile iyileştirici etkiye sahip bu otların.Vakit kaybetmeden yapmalı bu sirkeyi.Paylaşımınız için teşekkürler.

Sahildeki Ev dedi ki...

Ne güzel fotoğraflamışsınız hepsini, içmesem bile sabah sabah görüntüleri bile ruhuma iyi geldi

GÜVEN SERİN dedi ki...


Tabiat ne güzel şeyler sunuyor; biraz bilgi,biraz tecrübe ve hastalıklara paydos... Teşekkürler

Lezzetli Sanatlar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Bestecim merhabalar,
Doğada bulunan otlardan, baharatlardan oluşan içecekler önermen çok iyi oldu. Artık tariflerin elimizin altında. Özellikle dört harami sirkesi müthiş bir şey.
En son verdiğin tarifte sarımsak olması harika. Belki uygularken koku sorunu olabilir ama korunmak için katlanılır.
Ben de akşamları tarçın, karanfil, zencefil, karabiber, elma veya ayva kabuğunu da ekleyip kaynatıp içiyorum. Baharatlı ve meyveli hoşuma gidiyor.
Fotoğrafların yine çok başarılı, hayran oldum:))
Paylaşımın için teşekkürler ve sevgiler, Pırıl.


Ozlemaki dedi ki...

yavrukuşum bu nasıl elzem bir post böyle! yedi cihana gönderiyorum linki. ellerin dert görmesin Bestem.

Blogger Bolat dedi ki...

Zencefil ve zerdeçal eksik oldu mu ben rahatsız olurum :)Yalnız fotoğraflar şahane olmuş Beste :)
Sağlıcakla diyorum başka bir şey demiyorum.

Gulcin dedi ki...

beste ne guzel fotograflar bayildim...

Bu arada sana bir sey sormak istiyorum nereye baksam tam olarak cevabi bulamadim herkes baska bir sey demis.

Karanfil kafein etkisi yapar mi? Cok sacma bir soru oldu ama magdurum sormak istiyorum ne zaman ihlamura karanfil atsam bogazima cok iyi geliyor. Uykusuzum. Plasebo etkisi olabilir diyorum ama belki de degil :) Bir de sana sorayim dedim sen bilirsin kesin :)

Sevgiler!!!

evinkedisi dedi ki...

Beste'cim her zamanki gibi fotoğraflara bayıldım, sıcacık ve ne güzeller, sana gelip bu tip bir şeyler içme dışarda soğuk bir hava varken bol bol sohbet etme havası yaratıyorlar. Gözlemlerine ellerine sağlık, çaylara gelince...yok derler ya herşeyin yapılacağı bir yerler vardır buranın hem iklimi diyeyim, hem ot bulma anlamındaki imkansızlığı, hem de şehir ve mall kültürü...Günün birinde ya İng ye ya da Fransa'ya gelip yaşamak...İnşallah diyeyim :)

beste dedi ki...

Gulcincim karanfil guclu bir antiseptik ve agri kesicidir uyusturur onun icin dis agrilarinda karanfil cigneriz:) dogru birsey kesfin:)

zeymurancafe dedi ki...

çok teşekkur ederım harıka resımler ve harıka reçete,ellerıne sağlık

Adsız dedi ki...

çok yararlı bilgiler oldu teşekkürler

Unknown dedi ki...

fotoğraflar gerçekten harika...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin