23.02.2009

Maş Fasulyeli Hint Yemeği(Körisi)


Bu yoğun okul günlerimde haftasonu yemek yapabiliyorum, alışveriş yapacak halim olmadığından evdeki malzemelere, canımın isteğine göre yemekler pişiyor. Tatlıyı, çikolatayı gene abarttığımdan şimdilik kısıntılı tatlılara döndüm yani az şekerli, unsuz, daha çok doğal malzemeli. Yulaf, elma, tarçın karışımına bayıldığımdan onlarla bir kek yaptım, içine tek yumurta 2 tane 125 grlık yoğurt, kuru üzüm ve 2 tatlı kaşığı zeytinyağı, tuz, kabartma tozu ve vanilyalı üzerine de elma dilimleri yerleştirdim. 3 tane elma haşlayıp püre haline getirip bu karışıma ekledim. Hafif ve lezzetli bu kek hemen bizimkilerinde favorisi haline geldi. Elma zayıflamaya çalıştığım dönemlerde kurtarıcım. Kolestrolü düşürüyor, şekeri ayarlıyor, yağ yakımına yardımcı, toksin atıcı daha ne yapsın. Caen'da (Kan okunur) Türkçe öğreteceğim 20 yaşında bir öğrenci buldum, bakalım nasıl gelişecek nede olsa daha önce yapmadığım birşey. Çok okuyup çok yazmak bakalım işe yarayacak mı ?
Bugün hava soğuk, vücudu ısıtan bir yemek yapmak istedim. Bazı yiyecekleri yiyince ruhumda düzeliyor mesela susam, maş fasulyesi, zencefil gibi. Zencefil her daim elimin altında hiçbir şey yapamasam hemen 2-3 dilim kesip sıcak suyu atarak çayını yapıp içiyorum. Ben zencefilsiz nasıl yaşadım daha önce bilmiyorum. Gelelim evdeki malzemelerle uydurduğum ruha da iyi gelen köri yemeğine!

1 sarımsak ince doğranmış
2 cm zencefil ince doğranmış
300 gr tavuk iri küpler halinde doğranmış
1 bardak maş fasulyesi haşlanmış (benimki uzun haşlandığından püre oldu)
2 yıldız anason
2 karanfil
2 tatlı kaşığı toz köri
1 tatlı kaşığı toz kimyon
2 kakule
1 çay kaşığı toz tarçın yada 1 çucuk tarçın
1 tatlı kaşığı toz kişniş
1 tatlı kaşığı susam yada zeytinyağı
125 gr yoğurt
Deniz tuzu
Maydonoz, kişniş, nane bir avuç kıyılmış yeşillik

1.Bir tencerede yağı kızdırıp sarımsak ve zencefili kavurun, anason, çubuk tarçın, karanfil, kakuleyi ekleyip baharat kokuları gelmeye başlayıncaya kadar kavurun, tavukları koyun ve kavurmaya devam edin.
2.Köri, kimyon, kişnişi 2 yemek kaşığı suyla karıştırın. Bu karışımı suyunu çekmiş tavukların üstüne dökün bir bardak su ekleyip pişmeye bırakın. Yaklaşık 5-7 dakika sonra maş fasulyesini ekleyin. Bir taşım kaynasın. Suyu azalmışsa sıcak su ekleyin yoğun sos kıvamında olmalı. Dileyen acı biberde koyabilir.
3-Yoğurt ve kıyılmış yeşillikleri ekleyip servis yapın. Yanında mutlaka yasemin pirinci pilavı olsun.



1 yorum:

yuzey dedi ki...

Bak simdi pek bi manidar olmus gunun yemegi..Hani Hint yemegi ya! Oscarlik "slumdog millionaire" filmine gonderme yapar gb.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin