28.03.2011

Tourin usulu sarimsak corbasi

Yogunum, yogunsunuz, yogunlar !!
Dersler, sinavlar, odevler yorgunluk, baharin guzelligi, hamagi cikardik, tohumlarimi ektim, mutluyum haftaya fotograflar.
Bu corba Guney Bati Fransa'da yeni evlilere evlendikleri gecenin sabahinda yapilip servis edilirmis. Corba gunleri bitmeden. Fotografi var bir yerlerde arayip bulacak halim yok affola...

4 kisilik
1 buyuk bas sarimsak
1 yumurta
1 yemek kasigi zeytinyagi
1 yemek kasigi un
1 litre tavuk suyu yada su
biraz sirke
tuz, karabiber

1-Sarimsaklari ayiklayin, bir tencereye zeytinyagini koyup orta ateste ince dogradiginiz sarimsaklari yaklasik 3 dakika civari kavurun. Icine unu serpeleyip karistirmaya devam edin en son suyu ekleyip kapagini kapatin kisik ateste 10 dakika kaynasin.
2-Yumurtanin beyaz ve sarisini ayirin. Yumurta sarisini birkac damla sirke yada limon suyu ile iyice karistirin. Ateseten aldiginiz corbanin icine azar azar dokup hizlica  karistirin yoksa yumurta pihtilasir. Diger bir yontem terbiye yontemi bir kaseye biraz corba alip azar azar yumurtayi yedirerek karistirin ve en son tencereye dokun. En son yumurtanin beyazini cirpip yine ayni sekilde ekleyin.  Sicak servis yapin.

.

9 yorum:

hindiba dedi ki...

Hazir sarimsaklarin da mevsimiyken taze taze :)

beste dedi ki...

taze sarimsakcilardanim ekmek arasi az zeytinyagi of of:)bahari seviyorum radiklari topladim cicek acmadan toplayinca acisi az salata niyetine yeniyor, cicek acinca acilasiyor, acilasinca kaynar sudan gecirmek lazim ufak ufak puf noktalara giriyoruz artik...

hindiba dedi ki...

biz de yedik ilk radikayi. bizimki marketten tabii... kaynar sudan gecince de sarimsak+zeytinyagi+limon+tuz sosuna giriyor, degil mi?

beste dedi ki...

evet tam isabet:) ege otlarinin ana sosu saglik ve mutluluk kaynagi ya bu radika acaip birsey gecen sene tomurcuklariyal sirke yapmistim oglanin ciceklerini toplayip annesine sundugu biricik cicek,tohuma donunce uflenen oyuncak, yapraklari her turlu yenir karaciger dostu daha ne yapsin ustune destan yazmali bence:)

pelinpembesi dedi ki...

oofff beste bu okul işin bizi de üzüyor.hem seni yoruyor hem biz sensiz kalıyoruz:((

beste dedi ki...

sorma buket ama az kaldi hafta ders iki hafta sinavlar arada tatil var cogu gitti azi kaldi diyorum kendimi suruklerken ha gayret:)bende cok ozledim hicbirseye ve herseye dair laflamayi sevgiler.

kekvekahve dedi ki...

çorbanın kokusu geldi burnuma:)taze sarımsakla da olur mu acaba?

Esin Bozdemir dedi ki...

sarımsağa bayılırım..bahardayız!tam da taze sarımsaklar çıkmışken bu tarifi deneyeceğim besteciğim...senin de ellerine sağlık...besteciğim o sımsıcak poziitif enerjine, doğayı seven yüreğine bayılıyorum:)İstanbul'dan bahar esintileri gönderiyorum sana:)sevgilerimle...

Papatya Papadopoulos dedi ki...

İçim açıldı Beste :)
Bahçende dolaşmış gibi oldum, gözüm gönlüm bayram etti çiçeklerinle...
Onları eken, sulayan ellerine sağlık canım...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin