21.07.2009

4 orman meyveli Beste usulu recel, cassis,kirmizi bektasi uzumu

Kirmizi bektasi uzumu Cassis (Blackcurrant) siyah frenk uzumu

Frambuaz (framboise)

Fransa en sevdigim recellerden biri kirmizi meyveli olan yani kiraz,cilek;frambuaz ve frenk uzumunde yapilan. Ben tarifi degistirdim cilek ve frambuaz kaldi ancak kirmizi bektasi uzumu ve cassis ekledim. Sonuc mukemmel rengi kokusu olaganustu iste size tarifi;
250 gr frambuaz
250 gr cilek
250 kirmizi bektasi uzumu
250 gr cassis
1 kg seker
yarim limon
1-Meyveler ayiklanip yikandiktan sonra bir tencereye koyun, uzerine sekeri ekleyin biraz beklesin.
2-Atesi acin kaynamaya basladiktan sonra 30 dk tutun ve arada karistirin.
3-Kivami tutunca atesi kapatin ve yarim limonun suyunu ekleyin. Kivamini nasil tutar gozkarari anlamakta zorlaniyorsaniz minik bir tabaga biraz koyup sogutucuda birkac dakika bekletin sonucuna gore karar verin.
4-Sicakken kavanozlara doldurun ve kapaklarini sikica kapatin ve ters cevirin. Soguyana kadar birkac kere cevirip durun.




4 yorum:

Tijen dedi ki...

Ben de bayılırım bu meyvelere ama buralarda çok az bulunuyor. Daha doğrusu ahududu dışındakileri bulmak neredeyse imkansız. Ahududu da bizim pazara gelirse bulup alıyorum, gelmedi mi yandık...

beste dedi ki...

Tijencim,
Cok kolay yetisiyorlar aslinda cali cinsinden olduklerindan herhalde; bahcenize ekseniz ya da Gisela'nin bahcesine o zaman bol bol yersiniz:)Ahududu cok ozel bir tad gercekten...

papatyaninguncesi dedi ki...

reçel çok güzel ellerinize sağlık .

beste dedi ki...

tesekkurler papatya begenmene sevindim :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin