25.03.2010

Teessuf, tamarinli kirlangic corbasi, kan portakalli tart, kuslar, tohumlar, bitkiler devam ve Tchoupi



Leonardo'nun okulunda bir uygulama var. Tchoupi herhafta sonu bir cocukta kaliyor ve pazartesi beraber ne yaptiklarini fotograflarla anlatiyorlar. Bu ne idugu belirsiz(bebek mi hayvan mi anlasilmiyor) Tchoupi'ye oglan bayiliyor.




Kilerdeki hayvan fare cikti, biraktigi armaganlardan anladigim kadariyla bayagi iri. Simdilik aldigimiz ultrasonik aletin yaninda yiyor yemegini, hic tinmak yok, oglum biz onu seni kacirtsin diye aldik! hu hu bak kime diyorum. Ayrica teessuf ederim tum elma ve armutlari disleyip birakman tamamen israftir, siddetle kiniyorum, ac fareleri dusun arsiz ve acgozlu fare ve mumkunse kilerimi bana hemen geri ver. Kiler macerasi sekteye ugradi bu ultrasonik zimbirti tesir edene kadar beklemedeyiz!


Rokalarim ve reyhanlar buyudu. Maydanoz haric tum tohumlar filizlendi. Maydanoz tohumlarini ekmeden once 12 saat suda bekletmek lazimmis ilk hata! Turp ve diger koklu bitkileri de direk topraga dikmek gerekliymis cunku yeniden dikime gelmiyorlar hata 2:) Napalim ogreniyoruz hafif zayiyat olacak!



Bu guzel bitkinin yanindan gecerken (genista porlock)kokusu bizi o kadar cezbetti ki hemen aldik, bahce hemen arilarla doldu, kuslardan hizli olduklarini soyleyebilirim!  Evren'in bahsettigi bitkiye benzese de yapraklari farkli, bir dalda 3 yapragi var.



Turkiye'de ne bu azman ariyi ne de bu bitkiyi gordum. Bakmayin bu arinin (bourdon) kocaman olduguna yufka yurekli sokmaz:)


Menekse biraz ayarsiz buyudu sanki,  avucum kadar oldu, bu sagdaki arkadas yeni soganli bitkilerden ornithogalum( tukuruk otu imis turkcesi niyeyse)


Altin canaklar fiskirmaya basladi!


Ah kuslar guzel kuslar yeni hobim onlari seyretmek, Evren'in bahsettigi karatavuk seslerini dinledim hava iyice karadiktan sonra gercekten mucize gibi:) Yagmur yagiyor ve cam arkasindan cekildi, yazin kimbilir ne guzel fotograflar verecekler! Soldaki kizil gerdan sagdaki bastankara:)


Acalya'nin "hergune bir ev yemegi" adli bir grubu var, once cekindim yazmaya millet dalga geciyorum zannedecek diye, ne olursan ol gel dediler bir kere, yazdim gitti! Kuzu kulakli(bahceden) uskumru ezmesi, tamarinli(demir hindi) kirlangic baligi corbasi ve kan portakalli tart. (bakmayin isimlerinin havasina son derece mutevazi yemekler ve evde bulunan malzemelerle uydurulmuslardir, Oya Hanim icin dogaclama yani:))Kirlangic baliginin kusuyla bir ilgisi yok yagsiz ve kilcikli bir balik oldugundan pek degeri bilinmiyor ama corbada ustune tanimam. Tamarin yani demir hindi belki aktarlarda bulunur. Surubunu denemek isteyenler Ali Muhittin Haci Bekir'e basvurabilirler.Uskumruda her daim ucuz ve sahsen diger pisirme sekillerinde pek sevmedigim bir baliktir, omega 3 icerir bu yuzden ezmesi zevkle yenir. Kan portakallari bana cocuklugumu hatirlatir, sonra hic bulunmaz oldu Istanbul'da. Bulunca kacirmiyorum limonlu tarti bir de onla deneyin.

Uskumru Ezmesi
2 uskumru
2 corba kasigi krema
1 tatli kasigi hardal
5-6 sap kuzu kulagi/ kekik yada evde taze ne ot varsa

Uskumrular buharda 5 dk pisirilir son 1 dakikaya kuzu kulaklari eklenir. Kilciklari ve derisi ayiklanir. Catalla iyice ezilir.Krema, hardal eklenir. Taze ekmeklerin uzerine surulup yenir. Buzdolabinda bir hafta dayanir. Kekik veya benzeri otlar kullanacaksiniz ince ince dograyin pisirmeye gerek yok.

Tamarinli kirlangic corbasi
2 orta boy kirlangic
2 orta boy patates
2 orta boy havuc
Yarim rezene (evde artmis bulundugundan ekledim sart degil baliga cok yakisir rezene Ozlemaki kulaklarin cinladi mi)
yarim paket domates puresi
1  sap tamarin (sadece evde bulundugundan ve ne yapacagimi bilemedigim koydum sahane oldu)
3 dis sarimsak
Yarim limon
Sogan yok yoksa yemek olur, balik corbasina sogan konmaz!!

1-Tum sebzeleri yikayip ayiklayin bir tencereye 3 bardak su ile koyup 30 dk pisirin, sebzeler yumusamaya yuz tuttugunda baliklari ici temizlenmis ancak kafasi muhafaza edilmis olarak sebzelerin ustune yerlestirin 10 dk daha isirin.
2-Baliklari cikartin beyaz etlerini ayiklayin. Tenceredeki sebzeleri ya catalla yada el blender'iyla ezin. Balik parcalarini uzeirne yerlestirin. Yarim limon sikin. Gerek varsa tuz ve taze cekilmis karabiber ekleyip servis yapin.

Kan portakalli tart

Cabuk tart hamuru
250 gr un
125 gr tereyagi
1 tatli kasigi seker
1 cay kasigi tuz
2-3 corba kasigi su

Ic malzemesi
2 yumurta+2 yumurta sarisi
2 kan portakali suyu ve kabuklarinin rendesi
80 gr tereyagi
80 gr seker

1-Firini 180 dereceye isitin.
2-Firina dayanikli bir kaba tereyagini, tuzu ve sekeri koyup, kenarlari kahverengilesene kadar firinda tutun. Bu yaniklar findik tadi verecek korkmayin. Firindan cikarip unu hizla icine karistirin, suyu ekleyerek top hamur haline getirin.Bir merdane ile tart tepsisi ebatinda acin yada elinizle yayin. Ustunu haffifce catalla delin ve firin kagidi ile kaplayin. Agirlik vermesi icin(tartin kabarmasini onler) bakliyatlar(fasulye, nohut yada kucuk cakil taslari) koyup 15 dk pisirin. bakliyatlari bir kac kere daha kullanabilirsiniz ancak sonra atmak lazim iyice kuruyup hafifliyorlar)
3-Tereyagini, sekeri portakal kabuk ve suyunu bir kapta iyice isitin. Yumurtalari baska bir kapta cirpin. Yag eriyince ocaktan alip terbiye yaparmis gibi yumurtalari her seferinde bir yemek kasigi olmak uzere yavas yavas yedirin. Boylece kesilmelerini onlersiniz. Tum yumurtayi ekleyince orta ateste pisirin. Kesinlikle kaynamasin, sos agirlastiginda bir kenara alin.Merak etmeyin kaynamadan once muhallebi kivamina gelecek. Bu sosu daha onceden pisirdiginiz tartin ustune dokup 5-10 dk arasi tekrar firinlayin. Soguyunca ustune ekleyeceginiz portakal dilimleri ile servis yapin.Afiyet olsun

Kalan yumurta beyazlarini 1 gun saklayabilirsiniz ertesi gun maydanoz saplariyla yapilacak omlete eklersiniz. Fikir Oya hanimdan, hodanli omleten sonra yedigim ikinci en lezzetli yumurta oldu.Hodan deyine mutlaka Tijen'i anmaliyim kimin kitaplarindan ogrendik otlari yemegi:)


36 yorum:

Zehra Gürgen dedi ki...

Bestecim bayıldım çiçeklerine, yetiştirdiklerine..
bir iyileşip ayaklansamda bende diksem dedim görünce :)
maydonozu bende geçen sene yetiştirememiştim.Suda tutmalı derken tohumlarını mı fidesini mi?

beste dedi ki...

Tohumlarini ekmeden once 12 saat suda tutmak lazimmis! Hala hastamisin hay allah iyiles artik gecmis olsun dedikce yerlesiyor meret hastalik!

nevin dedi ki...

"Beste'nin naneleri kurutulmaya deger"

ne zaman cikiyor?

Simdi sen bana bu da ne? diyicen.

Amma yaptin Nevin diyicen.

Ne dersen de.

Artik senin bu sayfa siradan bir blog olmaktan coktan cikti.

Dilerim butun bu yaptiklarinin kaydini ciddi bir sekilde tutuyorsundur Beste.

Nefis yaa. Her sey nefis.

nalan dedi ki...

domates tohumları geldi mi peki?

nalan dedi ki...

vallahi neredeyse fareyi bile sevicem, bari küçük olaydı :(
herşey o kadar güzel ki o bile sevimli olacakmış azman olmasaymış. umarım bir yol bulursun.
başladı yine senin tarifler yandık.
ilk sufle denemesini hata edip de ofise getirdiğimden beri her pazartesi kapıda karşılıyorlar beni. belki sufle hazırlayıp getirmişimdir, ofiste yaparız diye rüya görüyorlar her hafta sonu :)
bir de pişkin pişkin soruyorlar, yok mu beste'nin suflesinden diye.

minimalist dedi ki...

herşey çok hoş; resimler harika ancak en çok Leo'nun okulundaki uygulamaya bayıldım. Ne kadar hoş !!!

Yelish dedi ki...

ayy o cicek neyse ebedi sokmam hayatima ,o ari ne oyleee.Cok seviyorlar demek
tamda ari fobimi yazdigim su gunlerde , o iri ari.iyhsss ,urperdim...

Tariflerine detayli bakacagim ama senin mutfagindansa hiiic dusunmeden denenir :)
Bu hafta senin corbalardan birini yapacagim

optumm

yaban dedi ki...

Beste,

bizim de eski evimizde fare vardi,, amsterdam cok fareli bir sehir,, eski evlerde ozellikle hep olurmus, evsahibimize soyledigimizde eh bizde de var 4-5 tane demisti,, o ultrasonik alet ve kapanlar ve baska zimbirtilar, hic bana misin demedi, biz tv seyrederken pitir pitir yanimizda dolasacak kadar vurdumduymazdi,, ortalikta yiyecek birakmamak kaydiyla kendisini ev ahalisinden biri olarak kabul ettik, sinirlerimiz cok yipranmadi boylece,, bir cesit ev hayvani diyelim,, :) hatta kocam bayagi sevmeye baslamisti son zamanlarda,, mini minicik farecik diye..
-
o arinin adi bombus diye biliyorum ben, kiymetli balarisi, TR'de de bulunur.. arilar bahcenin susu,,
ben de bugun iki tane kelebek gordum rengarenk, pek mutlu oldum onlardan,:)
-
bir de uskumru baliginin cok civa icerdigini okumustum bir yerde, fazla sik yememek gerekirmis,,

Yesim dedi ki...

Cicekler cok guzel! Ozellikle o tukuruk otu dedigine bayildim. Buradaki bahcelerde de gorup alsam ben de diye dusunuyordum ne zamandir.

Tarti denemeli hemen.

Efsun dedi ki...

Beste maydanoz tohumunun suda bekletilmesi gerektigini hafta sonu yazacaktin artik cok gec:) Bakalim bende bekliyorum ektiklerimi merakla:) Sevgiler

Açalya dedi ki...

Beste`siz bir ev yemeği grubu, arısız bir kovan gibidir ;o)
Ufkumuz genişledi sayende, hergün tarhana çorbası yimekten bıkmıştık. Fransızlar ne yşyormuş öğrendik çok da mutluyuz. Bu kırlangıç çorbası da, (burda balığını bulursam) yapılacak. Bulamazsam balığını, kuşunu vurup yaparım.

A. dedi ki...

Hani Leonardo'nun odasından fotolar ? Evin içi ?Onları bekliyoruz Beste abla

Saliha dedi ki...

ya hang bırını yazıyım gıpta etttım ınankı benım en buyuk hayalım sehırden uzak yasamak:)bestecım ellerıne saglık yazınnşifa gıbı geldı bana hemen ufak bahcemde maydonoz ve roka ekmek ıstegı serpişti içime:D
evden fotolarda ısterıs:D

Ozlemaki dedi ki...

cinlaya cinlaya bi hal oldum :)
isten sonra ilacsin sen Beste!

Meyvelitepe dedi ki...

Kuşlarımız aynı, bizde de sakalar, baştankaralar, kızılgerdanlar, karatavuklar en son kuyruksallayanlar,kumrular ve bir de ardıç katıldı ziyaretçilere. Ben de kuş delisi oldum, google'da tarifle kuş arayıp duruyorum adlarını öğrenmek için:)
Bir keresinde (meyvelitepede değil) bizim de bodrumumuza yerleşmişti bir fare, kapkara bir şey gördüm hayal meyal. Araştırdım, çok insafsız yöntemler vardı, en iyisi kovaydı. Boş bir kovaya hoşuna gidecek ceviz falan koyuyormuşsun, içine atlayınca bir daha dışarı çıkamıyormuş, götürüp atıyormuşsun. Neyse ki bizimki kibarmış, bodrumda yaptığım sesli ricalarıma kulak vermiş olacak ki taşınmış. Kovada bulsaydım ne yapardım bilemiyorum.
Bu mevsimde sarı, üstelik kokulu, bayıldım o çiçeğe. Güneş görünmedikçe sarı nasıl da okşuyor insanın ruhunu.

Selen dedi ki...

Fareniz fazla yerlesmeden kurtulursunuz umarim. Ultrasonik aletler hic bir ise yaramiyor diye okumustum ben de. Yuva yapmadan fareden kurtulmakta fayda var, malum cok yavrulayan ve kuduz mikrobu tasiyabilen bir hayvan. Avrupa'da kuduz kalmis midir bilmiyorum ama biz buralarda hala korkuyoruz kuduzdan...

beste dedi ki...

Nevinim-Kurutacagim bir gun insallah:) Kayit filan yutumuyorum birgun internet ucarsa hersey silinir kiyamet gunu gibi birsey bana!

nalan-cok guldum ofistekilere ya, fare isi o kadarda sevimli degil aslinda herseyi mikropladi serefsiz! Tohumlar henuz gelmedi merakla bekliyorum, topraklari hazir:)

Minimalist-Cok tesekkurler, benimde hosuma gidiyor bu Tchoupi olayi!

Yelish-O iri ari, fobi iyilestirme arisi cunku sokmuyooooor ne guzel dimi pekte yaklasmiyr insana korkma! sadece iri napsin oyle yaratilmis:)

Yaban-Fare olayi sinirlerimi bozmaya basladi cunku kileri isgal etti ve heryeri malul izlerini birakiyor, camasir suyu geri geldi hayatima ne guzel ben sirke, karbonat mutluydum! Ben istanbul cocugu olarak hic gormedim bu aridan! kelebekleri bekliyorum bakalim daha soguk! Uskumru civadan ziyade PBA iceriyor kiyi baligi oldugu icin, zaten bizde cok arada yiyoruz.Obur baliklarinda nesli tukeniyor biraz caresiz haldeyiz aslinda!

Calanon-Tukuruk otu ya guzelim cicegin adi degistirmek lazim kesinlikle:)

Efsun-Yapma ya ektin mi? hay allah belki cikar seninkiler diyelim artik

Acalya-Kiyma kizim kusa, cok guldum ya bende Acalya daha fazla yorum ve yazi yazsin diye grup kuracagim:))

Ashley-Ben sana onlari ozelden yollayayim istersen yolla bana emailini:))

Ozlem-Cinlatirim acimam ona gore, yogunlukta hissedebilirsen:)

Meyvelitepe-Bende pek sevindim ayni kuslar olmasina:) Cok can sikici herseyi disledi yiyecekleri kaldirdim ama dolasip heryer malum isaretlerini birakiyor cok can sikici! O kovayla yakalanan lerot cok sevimli maskeli gibi ve nesli tukenmekte olan bir cins isvicre'de koruma altinda bizde galina yediuyurlar diye geciyor emin degilim. Mikrop isi olmasa bir derece dayanabilirim. Ilkbahar cicekleri sari sari cok hos gercekten...

Selen-Simdilik aletin yaninda yiyip sinirlerimle oynamaya devam diyor namussuz! Her trulu mikrop olasi sirf kuduz degil o yuzden hemen hayatimdan cikmasini istiyorum, gece yatak odasinda ki kaloriferin yanina gelip kirt kirt duvari kaziyor bir aile haline gelmeden ortadan kaybolsa iyi olacak, ekolojik ve acisiz cozumler uzerinde duruyoruz simdilik!!

Adsız dedi ki...

merhaba,genç meslektaşım))çok güzel blogunuz var))eylül

OiP dedi ki...

Beste, valla ben postun başlığından takip ediyorum seni artık. Zamanla yazı halini alacak onu bekliyorum. Ümitliyim çok:))
Leonardo'nun gözlerinin içi gülüyor, bayılırım böyle gözlere:))
Çok mutlu bir çocuk harika!!

bilge dedi ki...

sevgili beste fırsat bulup izmire gelince bloglara bakabiliyorum.bende bu ara köydeyim bahçemle uğraşıyoruz bende oradaki bahçivandan bir şeyler öğrendim yeni dikilen bir tohumun çabuk çıkmasını istiyorsan üstüne naylon poşet geçiriyorsun yalnız poşet toprağa değmeyecek.terleme yapıyormuş ve sera etkisi yaptığından hemen büyüyormuş ben denedim bakalım ne olacak arılar verandaya yuva yapmaya çalışıyorlardı onları gönderdik aslan ağzı ektim nanelerimi ektim kadife çiçekleribirde şakayık lalesi deniyormuş onu ektim sarımsaklarım bayağı boy verdi hepsinin resmini çekmiştim köpeğim duman üzerime atılınca ben bir tarafa makina bir tarafa
gittik bozuldu yenisini aldım çekince yayınlarım sana kolay gelsin sevgilerimi iletiyorum...şebboyu unuttum onuda ekmiştim:))))

Zeynep Gemalmaz Çelik dedi ki...

Ayıp sana koca fare! Hiç değilse al bir elma bitirene kadar yok ol ortadan.

Kuşları izlemek gerçekten çok keyifli. Var mıdır bilmiyorum ama şiddetle bir dürbün tavsiye ederim. Ben de karın bastırdığı bir gün bir karatavuk pozlamıştım.
Sevgiler,

Adsız dedi ki...

fotograflarin her biri mutlulugun resmi gibi. yazilarinizi ve blogunuzu cok seviyorum; dogal, abartisiz, sade ama mutlu. hayatin kendisi gibi, olmasi gerektigi gibi ve aslinda oldugu gibi.

sevgiler,

berna

beste dedi ki...

OIP-Bak beni cizip madara etme, sen basliklari oku cnm, hadi bakiim!

Bilge-Iyi fikri cok tesekkurler benim maydanozlar 12 gun sonra ciktilar:) Ne guzel bahce bende nanemi ekecegim bugun bahceye! sevgiler

Zeynep-Bende onu diyorum birde kakasini disari yapsa cok sikayetim olmayacak! teleobjektifim var ama durbunde iyi fikir:)

Berna-Merhabalar, ne guzel seyler yazmissin cok sevindim ve hosuma gitti, aslinda tam da olmasini istedigim hali buydu, cok tesekkurler:)

Meral Erdoğan dedi ki...

sevgili beste her sey cok guzel gorunuyor :)

cok sevgiler,

Tijen dedi ki...

Evet demirhindi kimi aktarlarda bulunabiliyor Beste.
Fotoğrafları görünce aklıma iki yıl önce tam da bu zamanlar trenle Nice'e gidişim geldi, her taraf çiçeğe durmuştu, ne güzeldi yollar...
(Fakat şu fare işi çok sevimsiz!)

Mimosa Café dedi ki...

herseyden beste titresimi yayiliyor, rezonansi yakalamis olman cok keyifli, hayranlikla takipteyim..

ibeking dedi ki...

Merhaba Beste,

Ben yanlış yerde yayınlamışım. O nedenle yorumun da silindi Ama işte ılıbıdı dolması tarifi. Malzemeleri;
Bulgur
Kese yoğurdu
Nane
Soğan
(Labada)
Kırmızı biber
Karabiber

Hazırlanışı:
Bulgur, sıcak suyla kabartılır. Soğuduktan sonra kese yoğurdu , ince doğranmış soğan ve ince doğranmış taze nane ile yoğrulur. İsteğe göre karabiber veya kırmızı biber ilave edilir. Labadalar sıcak suda az haşlanır. Haşlanan labadaların dışındaki damar kısmı kesilerek inceltilir.Labadaların içine, önceden hazırlanmış olan iç konarak sap kısmından uca doğru muska şeklinde sarılır. Labadaların damarlı kısmının (tersinin içe gelmesine özen gösterilir. Sarma işlemi bittikten sonra sıvı yağ ile yağlanmış tencerenin dibine iki sıra labada yaprağı serilerek hazırlanmış olan dolmalar dizilir. 10-15 dakika pişirilen dolmalar ocaktan indirilerek dinlendirilir. Sunum; isteğe göre sıcak veya soğuk olarak servise sunulan ılıbada dolması, yoğurtla servis yapılır.

afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Leo çok şirinsin sen ya :) Kostüm ve yanındaki maskotu ile bi takım oluşturmuş sanki :)Sende döktürmüşsün yine Beste.Çiçekler ev ,yapılanların hepsi çok iç açıcı.
Sevgiler burdan
A.B

beste dedi ki...

Meral-Cok tesekkurler:)

Tijen-Galiba fareden kurtulduk su ultrasonik zimbirti ise yaradi:) Tohumlarini attim diye hayiflandim belki cimlendirebilirdim!

Mimosa-Canim cok tesekkurler bahce enerjisi cok guzel:)

Ibeking-Adi cok sevimli ilibidi/labada bu arada kuzu kulagi ile farklarina baktim ve benim bahcedeki kesinlikle labada:) deneyecegim de kese yogurdu zorlar ::))
onun yapilisini da yazssaydin keske!

RRH-Cok tesekkurler, kilik degistirmek yeni eglencesi bana da cok sirin geliyor:)

beste dedi ki...

Binbircesni-Yorumun hotmaile gelmedi blogtan bakinca gordum! Ek cok kolay yetisiyorlar:))

acupofcaffein dedi ki...

bestecim,
sizin şu genista porlock (sarı bitkiye) benzerini yada ayınısına adada rastladım.
Bayanlar kendi aralarında konuşurlarken duydum kıbrıs katırtırnağı diyorlardı.
Gerçekten de çok güzel kokuyordu ve üzerinde bir sürü arı vardı. :-)
arzu

Berceste dedi ki...

Hah ben de katirtirnagi degil mi o yahu diyecektim ki, Arzu da demis bile! Ben ona benzettim valla. Var var, hatta Istanbul'da bile var katirtirnaklari da o tuylu sirin bumblebee'ler de. Katirtirnaklari icin http://www.agaclar.net/forum/showthread.php?t=3649

Hercailer oyle oluyor ilk ekince, sonra uzuyorlar. Sonra da zamanla sokulmeleri gerekiyor ama ben sokmedim, son nefeslerine kadar kaldilar guzel guzel renkli renkli. Ingiliz bahce meraklilari mevsimine gore sokup atiyorlar garibanlari :(((

Leonardo bir hafta da bize gelir mi arkadasi ile :)

Berceste dedi ki...

Bak yazacaklarim varmis, unutmusum :( Tarifleri bardak, kasik olcusu karsiligi ile isteyecektim :(
Bir de farecikler evin icini de ziyarete gelebilir, o yuzden kapiya tel lazim diyecektim. Olmadi bir kedi! Hollanda'daki kuzen oyle cozmustu olayi!

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Beste hanım,Türkiyede görmediğim arı çeşidi dediğiniz arı bombus arısı, bal arısı değil,onların görevide polinasyonu sağlamak.Türkiyedede çok çeşitli türleri mevcut,çalışmalarınızda başarılar diler saygılar sunarım.

beste dedi ki...

arzu-Katirtirnagi hayal meyal hatirliyorum ama kokusu yoktu sanki!

Berceste-Gelir gelir hemde bayila bayila:) Ben gormedim hic tombul ariyi Istanbul'da olmasi ilginc geldi, bu cicek isimleride alem ya katir tirnagi, tukuruk otu:))Bardak olculer en kisa zamanda eklenecektir arkadasim!

Ilhami Bey-Iyilesecek hastanin doktor ayagina gelirmis, benimki o hesap oldu, uzmani kapimi caldi:) Mutlaka vardri sadece ben gormedim ulkemizde bulunan cesitlilik yabana atilir gibi degil! sitenizi ayrintili inceleyecegim, tesekkurler

beste dedi ki...

arzu-Katirtirnagi hayal meyal hatirliyorum ama kokusu yoktu sanki!

Berceste-Gelir gelir hemde bayila bayila:) Ben gormedim hic tombul ariyi Istanbul'da olmasi ilginc geldi, bu cicek isimleride alem ya katir tirnagi, tukuruk otu:))Bardak olculer en kisa zamanda eklenecektir arkadasim!

Ilhami Bey-Iyilesecek hastanin doktor ayagina gelirmis, benimki o hesap oldu, uzmani kapimi caldi:) Mutlaka vardri sadece ben gormedim ulkemizde bulunan cesitlilik yabana atilir gibi degil! sitenizi ayrintili inceleyecegim, tesekkurler

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin