12.03.2010

yeni ev isinma turlari, bahce ve Blogumun 2. yildonumu



Cok uzun zaman olmus gibi yazmayali , dunyadan tamamen koptum, Jale Hanim'in dedigi gibi zihinsel temizlik icin sart, benimki mecburi oldu, internetim hala yok. Bir gun icinde yada 10-21 gun arasi dediler 11.gundeyim. Daha yerlesemedik, gardrobun vidalari kayip, acilmadik bir suru kutu var ama ne gam keyfimiz yerinde kus sesleriyle uyaniyoruz, camdan bakinca inekler ve yavrularini, atlari, agaclari goruyoruz. Leonardo bahcede oynuyor hatta sorfu bile hazir plaja gitmek icin. Benim bahceye sebze yetistirecegim diye saldirma planim havalar soguk diye geri ,simdilik halen hayal asamasindayim birde okuyorum, okuyorum:) Bahce ozeti; soguga dayanikli ve golge sever menekselerle(Violaceae,pensée et viola), rengarenk cuha cicekleri (Primula, primevère)'le biraz susledim. Saksilara glayol ve frezya soganlarini gomdum. Hemen Kamelya(camellia) aldim kirmizi kocaman cicekli ve yaz mujdecisi (Forsythia) bahcenin en guzel yerine konuslandilar. Yaz mujdecisi tomurcuk halinde, sari guzelim ciceklerini actiginda rivayete gore sebze ekimine baslayabilirmisim. Iceride minik kaplara kisnis, dereotu, carliston biber(Fransa'da bulunmuyor tohumu Macaristan'dan aldim), aci kirmizi biber, cibulette(frenk ince sogani?), tarhun, rezene, hodan, roka, frenk maydonozu, corek otu ve sebboy tohumlarini ektim. Kendi yaptigim seramikler bahceye serpistirildi, Leonardo'nun salincagi ve kaydiragi ve oyuncaklari etrafa dagildi. Kis bahcesi icin fena sayilmaz renk var:)

Internet baglandiginda gunluklere devam hepinize sevgiler:))))

Sonradan farkettim ikinci yili bitmis bugun blogumun, nice senelere diyerek kutlayayim dedim!

36 yorum:

nalan dedi ki...

oh çektim şöyle derince. çok hoşuma gitti.
sebze işlerine başlamışsın ya, domates ve salatalık için de içeride şimdi çimlendirme yapmaya başlayabilirsin haberin olsun. çimlendirme kaplarının üzerini streç ile kapatırsan nem ve ısıyı tutar, hemen fidecikler çıkar ortaya. tabi toprak ısınana kadar içeride kalmaları gerekecek, o yüzden seçim senin.
sevgiler çok !

Adsız dedi ki...

Bu taşınma maceraları demek heryerde hemen hemen aynı . Kayıp vidalar,eksik kutular, herşey üst üste alt alta vs vs . Hayırlı olsun diyelim. Yeni evin fotolarıı bekliyoruz ona göre .
Sevgiler
A.B

Tijen dedi ki...

Ne iyi ettiniz de taşındınız Beste. Yani eski evinizi de yenisini de görmedim ama tedbili mekan meselesi, size iyi gelecek bu ev, hepinize. Öyle hissediyorum.

Tijen dedi ki...

Cibulette'e sadece frenk soğanı demen yeterli bu arada, sonradan gördüm de. Türkçe'de bu adla biliniyor. Çok severim kendisini ama nedense ben yetiştirmeyi beceremedim, herhalde tohumum eskiydi yoksa çok nazlı bir bitki sayılmaz değil mi?

Saglıklımutfak dedi ki...

Orada olmak istedim vallahi. yeni evinde güle güle otur camım sevgiler

ElfAna dedi ki...

Beste, cok guzel haberler bunlar. Bahcen guzel olacak:)

beste dedi ki...

RRH-Sirada cok sey var anlatacak internetim gelsin hemen:)

Nalan-Domatese mart sonu baslayayim diyorum burasi daha gec isiniyor istanbul'a gore, strec film cok iyi fikir deneyecegim:)

Tijen-Frenk sogani cok kolay yetisiyor daha tohumum var istersen yollarim biraz? Tesekkurler iyi dileklerin icin

Hilalland-Cok tesekkurler

Elfana-Cok heyecanliyim biraz da sabirsiz iyi bir bahce yavas yavas olusur aslinda:) cok tesekkurler

ruşyena dedi ki...

Bunları okuyunca sendeki heyecan bana da geçti Beste. Evin her halini okumayı merakla bekleyeceğim...:)
Bu arada blogunun yeni yaşı kutlu olsun.... nice blog yazmalara... keyifle, mutlulukla...

Mimosa Café dedi ki...

Bestecim nihayet dönmüşsün bloga :) Ev nefis olmuş. Hayirli ugurlu olsun. Bahçe gözümde canlandi ama foto koyarsin artik dimi gorelim bi de :) Optum seni.

Asortik Krep dedi ki...

Merak etmiştim bende, iyi oldu yazdığın :)
2. yılın kutlu olsun..

bilge dedi ki...

besteciğim yeni evinde güle güle huzurlu ve mutlu otur canım bizim buralar yemyeşil oldu ama bende daha sebze ekmedim sarımsak ekmiştim onlar çıktı geçen günde radika çıkmış bahçede doğal onları topladım nefisti turp otlarıda bahçede bayağı var sana kolay gelsin..sevgi ve dostlukla...

minimalist dedi ki...

ayyy çok şeker; yeni ev hem de böylesine harika bir doğanın içinde ne mutlu size. Umarım yakında evden ve bahçeden fotolar da yayınlarsın meraktayım. Güle güle mutlulukla ve sağlıkla oturun...

Dudu dedi ki...

yaaa soo cute! nazar boncugun da super:) hayirli olsun!

Burcu Çalışkan dedi ki...

ahhh ne güzel geliyor kulağa bahçenle ilgli anlattıkların bir bilsen :)) yeni evinizde güle güle oturun ve blogunla nice yıllar

Deniz dedi ki...

Yeni evinizde güle güle oturun Beste. Kulağa çok hoş geliyor yazdıkların. Ne güzel ekmişsin istediklerini.
Blogun için nice seneler dilerim.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Günesinize hayran kaldim,imrendim. Aglamak üzereyim.

Sevgiler,kolayliklar...

Selen dedi ki...

Güle güle oturun, çok mutlu olun yeni evinizde.

yaban dedi ki...

yillarca yaz beste, yillarca seni okuyalim,, hep guzel seyler yaz insallah..
-
bahceyi de hayatin gibi rengarenk donatiyorsun ve hic bos durmuyorsun anlasilan,
kolay gelsin.

Yelish dedi ki...

Hosgeldin Beste
Ozledik seni !
Huzur icinde , saglikla ve mutlulukla oturmanizi dilerim yeni evinizde .
Boncugunuza bayildim ! :)

hindiba dedi ki...

Beste tasinma fasli bitti demek. Sevindim buna. Ailenle birlikte saglik ve mutlulukla oturun yeni evinizde. Yaz müjdecisini burada hep görürüm, adinin bu oldugunu bilmiyordum. Yine birsey ögrendim, sagol :)

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Beste'cim, gule gule, nese icinde oturun yeni evinizde..Bende heyecanla bekliyorum evinizin ve bahcenizin yeni hallerini. Eminim senin merifetli ellerin degince harika olmuslardir.

Yesim dedi ki...

Hosgelmissiniz yeni evinize. Vidalar vs bulunur, kutular acilir nasilsa.
Gelismeleri merakla bekliyoruz.

Açalya dedi ki...

Aman ne guzel, gule gule oturun. Simdiden cok sevdiginiz belli, kapinizdaki nazar boncugu falan da cok hos olmus. Bahcen de yazin harika olacak belli. Kokular, renkler, tatlar...Beste gibi...

Bu arada hani senin ve Leo`nun kirmizi crocs`lari? ha?

Dalgaları Aşmak dedi ki...

Kuş sesleriyle uyanıyorsunuz,camdan bakınca doğayla içiçesiniz bundan güzel huzur olur mu varsın kaybolsun vidalar açılmasın kutular...

Nice senelere :)

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Beste,
Senin gezegeninde gün kaç saat kuzum?
Bu kadar işin altından başka türlü kalkılmaz yoksa.:))
Yeni eviniz,yeni mutluluklarla dolsun ,taşsın,genişlesin dilerim.
Sevgiler,sağlık ve mutluluk dilekleri...
Selen'in annesi
Not:Kefirler yeni mekanlarından ve yeni sahbinden memnun mu? :)))

zarpandit dedi ki...

süper! burdaki çiçekçi amca bi ton tohumla geliyor dilersen göndereyim sana :) mis gibi koktukça beni anarsın :)

az önce roquefort yerken(etrafımdakilerde beni kınarken yani,bu peynir ayak gibi kokuyor bu resmen küflü dediler o anı görmeliydin öldüm gülmekten :D gerçi yalnızlık çektiren bi tutkum bu benim :)kmse etrafımda olmuyor minnacık bi parçayı gördüklerinde:D) sana yazmadığımı farkettim..fransayı hatırlatan şeyleri gördüğümde kulaklarını çınlatıyorum beste bilgine :))

ps: herme beni maddi açıdan batırabilir o yüzden diğer seçeneği soruyorum :) hisako ogita'nın i love macarons kitabını hiç inceledinmi ???

Unknown dedi ki...

Eviniz hayırlı olsun güle güle oturun blogunuza da nice uzun ve bereketli yaşlar

Meyvelitepe dedi ki...

Sevgili Beste, sağlıkla, mutlulukla oturun, çok güzel günleriniz olsun yeni evinizde inşallah. Bu yıl soğuklardan biz de bahçede doğru dürüst bir iş yapamadık henüz. Yağmur olunca başımızı uzatamıyoruz dışarı. Güzel bir havadan yararlanıp geçen yıldan kalma lale soğanlarımı ekmiştim, her sabah bir kaçını buduyor arsız bir danaburnu, kaç tanesi açabilecek bilmem. Neyse ki geçen yıldan kalma zerrinler (daffodil) birer ikişer açmaya başladı, kesinlikle tavsiye ediyorum. Forsythia, baktım da Türkçe'de adı altın çanakmış, çok güzel bir bitki özellikle kızım bayılıyor, anne bundan ekin diyordu gösterip, adını bilmiyordum sayende öğrenmiş oldum. Bahçe konusu çenemi düşürüyor galiba. Neyse, her işlerinizde kolaylıklar, blogun ikinci yıl dönümünü de kutluyorum. Gönülden selam ve sevgiler.

Mehmet Vuran dedi ki...

Yeni eviniz hayırlı olsun, güle güle oturun...
Blogunuza da, daha nice yıllara diyorum.
Selamlar...

Narince dedi ki...

İki yıl olmuş demek? Nice yıllara diyeyim önce.
Şu aralar Travel& Living'de yayınlanan bir program var. Fransa'da eski şatoları, savaşta terk edilmiş evleri alıp, aslına uygun restore edip oturuyor dünyanın dört bir yanından insanlar. Tabii masraflı bir iş, kiminin parası bitiyor, birkaç odayı turizme açıyorlar, kalanı sonra yapıyorlar. İzlerken sen geliyorsun aklıma. Yeni evin çok güzel, bahçeni beklemekteyim en çok da.
Kolay gelsin.

kekvekahve dedi ki...

neşen yazından çıkıp kulaklarımızda çın çın çınlıyor. neşeniz, mutluluğunuz daim olsun yeni evinizde.

ayçobanı dedi ki...

yazinin ardindan 4 gün gecmis ama yine de kalemine kuvvet!! renkli, dolu dolu yazilarini her daim bekliyorum...

nasil gidiyor eve yerlesme, isinma?? biz tasinali 1 seneyi asti ama haaaaala ugrasiyoruz. Son projemiz misafir odasinin paskalyaya kadar toparlanisi :))

Meral Erdoğan dedi ki...

nice yillara... kesinlikle cok basarili... kutluyorum :)

sevgiler,

beste dedi ki...

Rusen-Cok tesekkurler daha cok isimiz var yavas yavas artik keyfimizi kacirmadan:)

Mimosa-Evet bende ozledim canim artik gelip gorme zamani:))

Asortik krep-Sagolasin hep aklimdaydiniz ama:)

Bilge-Cok tesekkurler bende pazardan aldim radika salata yapip yiyoruz yenilenmek icin lazim

Minimalist-Bende en yakin zamanda paylasmayi umuyorum sagolasin

Dudu-Eskiden burun kivirirdim simdi en sevdigim objelerden nazar boncugu:)

Burcu-Cok tesekkurler bahceyle yatip bahceyle kalkiyorum zaten :))

Deniz-Cok tesekkurler arkasi gelecek:)

Serpil-Cok tesekkurler size de yolluyorum biraz gunes isigi icimiz isinsin di mi?

Selen-Cok tesekkurler

Yaban-Siz bikana kadar yazacagim sevdim ben bu isi:) yok bos duramiyorum zaten oyle bir hastaligim var;)

yeliz-Yildizli yeliz cok tesekkurler

Evren-Yok nerde ama keyfimizi kacirmadan yavas yavas yapiyoruz. Vok tesekkurler

BAIDM-Cok tesekkurler bakalim nasil olacak iyi bir bahce icin
2-3 yil gecmesi lazim

Calanon-Vidalar daha bulunamadi;) cok tesekkurler

Acalya-Canim ne guzel seyler soylemissin:) oglanin artik yesil crocslari var malum her sene degisiyor:) o gun gayet mulayim terliklerim varmis ayagimda imaji biraz bozdu ama:))

Dalgalari asmak-Aynen bende boyle diyorum bu gidisle hic yerlesememe ihtimali de var:)sevgiler

Safak Teyze-Cok tesekkurler, kefirleri yolladiginiz cin tekrar cok cok tesekkurler keyifleri yerinde tavsiyeniz uzere konusmayi ihmal etmiyorum. Once biraz sarsildilar ama ekolojik sutler aldim sevgi filan cabucak toparladilar:)

Zarpandit-Tohuma hayir diyeymem cok iyi fikir vaktin olunca az yollarsan cok hosuma gider. Rokfor icin gelismis agiz tadi lazim bakma sen onlara zamani gelince bayila bayila yerler once kafadaki sakralari acmak lazim:))yok bilmiyorum o kitabi isim yabanci gelmedi dur bir bakim belkide biliyorumdur:::)

Kendimce-Cok tesekkurler

Meyvelitepe-Tavsiyeleriniz basim ustune:) Ben yaz mujdecisi denir diye biliyordum meger bahce onlarla doluymud anlamayip ayni bitkiden almisim surpriz oldu birde kiraz agaci varmis ki ciceklerini dusununce heyecandan bayilacak gibi oluyorum:) sevgiler

Mehmet-Selamlar cok tesekkurler

Narince-Oldu evet:) Cok tesekkurler Fransa eski binalar acisindan cok guzel

Kek ve Kahve-Nesem yerinde birde sakinlik geldi uzerime tahminimden de iyi geldi bahce bana:))

Aycobani-Benimkide bir seneyi bulur hatta gecebilir bile:))

Meral-Begendigine sevindim cok tesekkurler

Ozlemaki dedi ki...

bir hava boslugu buldum yaziyorum Beste. Hayirli, ugurlu olsun.
Seni cok ozluyorum!

beste dedi ki...

ozlemcim; azalsa islerim desem mi bilemiyorum am biraz nefes alabilsen guzel yemeklerine devam edebilsen sonra da paylassan hic fena olmayacak bende cok ozledim, sevgiler cok ama cok kolay gelsin:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin