12.08.2008

Macarons, badem kurabiyeleri


Macaronlar ah canım macaronlar, yapması uzun zaman aldığından her akşam macaron diye sayıklayıp her sabah macaron diye kalkıyorum ve hiçbir zaman bekleme sürelerini tutturamıyorum sabırsızım ben sabırsız. Pierre Hermé' nin macaronlarının değil aynısı yaklaşanını yapabilsem herhalde kanat takıp uçarım. Yılmak yok şimdilik deneysel çalışmalarımıza devam.

Şimdi gelelim yapılışına basit macaron tarifi;

110 gr yumurta beyazı (3 gün buzdolabında bekeltilmiş ancak kullanmadan 4 saat önce oda ısısına getirilmiş, Pierre Hermé' ye göre bu yumurta beyazının daha likit hal gelmesini sağlıyor ve pişerken yumuşak kalıp dağılmıyor) Bu kısmı beni öldürüyor yani 3 gün beklemek of of
225 gr pudra şekeri
125 gr toz badem ( Elekten geçmesi gerekiyor o incelikte) (150 derecede 10 dakika kavrulmuş ve soğutulmuş)
30 gr toz şeker
İstenirse çay kaşığı ucuyla gıda boyası

Yumurta beyazlarını kar beyazı haline gelene kadar çırpalım. İçine bir çimdik tuz ve birkaç damla limon ekleyip iyice katılaşana kadar çırpalım. Şekeri ekleyip çırpmaya devam edelim. Ben mikserle daha iyi sonuç alıyorum.Bu noktada isterseniz gıda boyasını ekleyebilirsiniz.
Bir kenara pudra şekeri ve badem tozunu eleyin. Bu karışımın yarısını kar beyazına ekleyin ancak karışımın kırılmaması için alttan üste doğru bir spatula yardımıyla yavaşça harmanlayın. Kalan şeker, bademi ekleyin. Bu karışımın sağlam ama şekil verecek kadar yumuşak olması gerekiyor. Önceden yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine krema şekillendirici yardımıyla düzenli aralıklarla ve eşit olarak sıkın. Resimlerde gördüğünüz gibi ben yapamadım henüz! Şimdi Pierre Hermé derki açık havada 40 dakika bekletin üzeri kabuk olsun ki pişerken kırılmasın. Ben bu aşamayı es geçtim ve macaronlarımın üstü çatladı. Tepsiyi150 dereceye ısıtılmış fırında 12 dk küçükler 15 büyükler için pişirin. Dışarı çıkartıp soğutun kolayca tepsiden ayrılacaktır. Tam lezzetini alması için hava geçirmeyen bir tupperware' de 2 gün bekletin. Mutlaka bekletin ben bile dayandım inanılmaz lezzetli oluyor.





4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba
Ben de bu aralar macaron lara taktım.Ama ben depisirmeyi beceremedim.Tadı guzel oldu ama sekiller berbat.Ben cikolatali yapmistim.Collerette oluşmadı.Ama yilmak yok basarana kadar devam.
Bulent

beste dedi ki...

Evet ya şekilleri olmayınca moralim bozuldu benimde çok kafayı taktım bir ara kursuna gideceğim :)

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Ben de makaron tutturuncaya kadar epeyce yoruldum.
Acı badem kurabiyesi gibi oldu. Sonraları kursa gittim ve başardım. Ama aklımda pasta termometresiyle yapmak var. Çünki Pierre Herme'nin kitabındaki tarifler öyle. Anlıyacağın termometre arıyorum. Acaba nerede bulabilirim hiç fikrin var mı?
Bu arada oğlun da çok şeker Allah esirgesin; sevgiler Pırıl.

votka dedi ki...

çok güzell :) eline sağlıkk

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin