26.06.2012

Cap Lévi kalesi ve deniz feneri, yuruyus, tirmanis, rejim yemekleri






Fransa'da besinci yazim ama hic boyle kotu bir yaz gecirdigimizi hatirlamiyorum. Nisandan beri yagmur yagiyor, gunes çok eder cikiyor her sabah yagmurla uyanmaga katlanmak bayagi zor. temmuz sonu yaz biter burada bunu dusununce icime fenalik geliyor!!! Yagmurla yasamayi ogrendik. Yagmur botlarini giyip atiyoruz kendimizi disari. Bu hafta sonu Fermanville'de campagn'art festivali vardi. Fermanville çok eski bir yerlesim tas evlerin sahane bahceleri bir gunlugune sanatçilara ve seyirilerine aciliyor. Bahceler resim, heykel, enstelasyon, seramiklerle dolup tasiyor ancak yagmur nedeniyle ertelendigini gittigimizde ogrendik! Keyfimizi bozmayip Cap Lévi  kalesi ve  deniz fenerini ziyaret ettik, uzun yuruyusler yaptik. Leo bunlara tirmanisi da ekledi.


36 metrelik Cap Lévi deniz feneri






Dactylorhiza fuchii Yabani orkide

Cap Lévi kalesi

 Tum Fransiz kiyilari halka aciktir ve tum kiyilari cevreleyen bir patika vardir. Bunun anlami tum kiyilari yuruyerek dolasabilirsiniz. Sentier littoral adiyla anilir. Ozel arazide bile kalsa size gecis hakki vermek zorundadir kanuna gore. Bizim yuruyus yaptigimiz bolgenin adi Val de Saire içinde artik kullanilmayan  eski bir demiryolu var. Simdilerde yuruyus ve bisiklet icin kullaniliyor. eski adi Tue-Vaques/ inek olduren yoluymus:) Trenler gecerken inekleri oldurdugu icin bu isimle anilirmis Normandiya'da tren yolu. Birgun Paris'e giderken tren durdu ve 1 saat hareket etmedi. Yapilan anonsta bir inege carptigi o yuzden rotar yapildigi soylendi. Inegi kaldirmak icin ozel ekip bekledik!  Ineklerle Normandiya'lilarin iliskisi çok derin. gene ziplamaya basladim konudan konuay.



Kül Çiçeği/Cineraria maritima imis adi çok tesekkurler Defne'cim:)


duvarlarda bile yetismis bu guzel mavi grimsi yaprakli bitki

Tirmanan maymun











GR Grand Randonnée isareti bu isaret boyunca yol aldiginiz muddetçe dogru yoldasiniz demektir:)

Kir ciceklerinin guzelligini anlatama bir suru yeni tur kesfettim dogakesif'te yazacagim


Bu arada rejime basladim daha dogrusu baslamak zorunda kaldim. Aile doktorumuz on kilo almis, kilolarini vermek icin benim guzel yemeklerimin diyet versiyonlarini pisirmemi istedi. Menuleri belirlemek icin evinde gorustuk kitaplarim, bildiklerim kendisini çok etkiledi. Menuleri hazirlama isini bana verdi layikiyla ondan iyi yapacagimi soyledi iyi bir motivasyon oldugunu asikar:) 16 yasinda rejime baslamis biri olarak yillar icinde hicbir yeniligi kacirmadim bunlari bilmiyor tabi:) Haftalik menu hazirlayip ogle ve aksam yemekleri yapmaya basladim. Onun icin yapinca kendime de uygulamam kacinilmaz oldu. Gayet iyi gidiyor memnunuz. Isteyen olursa bir sure rejim yemeklerini paylasabilirim hatta listelerimi.


20 yorum:

Deniz dedi ki...

Bütün kış yazı bekleyip de yağmurların bitmemesi çok kötü oluyor. Geçen sene biz de bıkmıştık.
Diyet yemeklerini merak ettim doğrusu :) Ben de birkaç aydır kilo vermeye çalışıyorum. İşe de yarıyor gibi. Sizlere de bol şans :)

Mehmet Saraç dedi ki...

harika bir doğa. güzel fotolar. dilerim rejim iyi gider.

bu arada blog ayarlarınız hep böyle mi kalacak?

sevgiler

beste dedi ki...

Deniz-çok tesekkurler birkac kiloyu kolayca verirsin umarim:) gunessizlik zor evet! Diyet yemekleri geliyor hem kendimi motive etmek icin hem belki birilerinin isine yarar, sevgiler

Mehmet Bey-Iyi dilekleriniz için çok tesekkurler. blog ayarlari derken onerilere acigim. Neyi degistireyim?

Cigdem dedi ki...

Rejim calismalarinda basarilar diliyorum, daha önce yemekli yazilarinizdan cok esinlenmisimdir, ben de kilo vermeye ugrasiyorum, diyet tariflerinizi zevkle okurum, yani lütfen paylasin:). Resimler blogun yazi kismindan genis oluyor bazen, sanirim yukarida Mehmet Bey onu diyor. Almanca blogspotta (Design- Vorlage - Anpassen - Layout - Breite Anpassen) ana yazinin enini arttirabilirsiniz, bu menü opsiyonlarinin Fransizcasini bilemiyorum tabii:). Amac yazi kisminin enini artirmak olacak sekilde karistirabilirsiniz. Alternatif resimlerin enini kücültmek. Sorun Firefox'da oluyor diger browserlari bilmiyorum.Cok sorun da denemez aslinda.

serpil dedi ki...

merhabalar çekilen her resim kareleriniz çok güzel ,sizlerin sayesinde gidip göremediğimiz güzel ülkeleri görüp bilgiler ediniyoruz sevgiler

tijen miriam dedi ki...

lutfen paylas o sihirli listeleri:)yani en azindan benimle paylas ne olur:)tanri seni kutsasin:))))

Esin Bozdemir dedi ki...

besteciğim...ara detaylarla anlattığın postlarını ilgi ile okuyorum..Val de Saire bölgesindeki; "inek öldüren yol".)hikayesini sayende okuyunca ne demekmiş öğrendim..o sahillerle çevrili yolların halka açık olunan uygulamasını ise..gıpta ile izledim..bizdeki uygulamaları düşündüm bir de!

demek oralar bu yıl bol yağışlı..ülkemiz ise yanıyor cayır cayır...nemli, çok sıcak..ve gündem hep bayat:(, - :)

bu arada dolaylı olarak da olsa teşvik edici diyete başaladığını bilmek. güzel..sağlık açısından önemli..diyet menülerini de zaman zaman paylaşırsan bizler de azıcık toparlanırız belki:)2-3 kilo fazlalığım var ama olsun ..almaya başladık mı daha zor!..

fotoğrafların her biri çok hoş..yaşadığın doğallıklar yine aynı içten anlatımlarla destekleyen çok hoş kareler..teşekkürler sevgili beste..

sevgiler,
esenlikler..

pelinpembesi dedi ki...

ilk fotoğrafa bakıp leo'nun üzerindeki montu görünce herhalde kştan kalma bir günü yazdı beste dedim . ama yeniymiş,çok şaşırdım beste. biz nasıl yanıyoruz anlatamam. temmuz sonu yaz bitiyor olmasıda kötü. umarım güneşli g
ünler gelir. deniz fenerini bana şu esrarengiz filmleri hatırlattı. yakından görmek ne güzel olsa gerek..

Mehmet Saraç dedi ki...

beste hanım,

daha önce fotoğraflar ve sağ sütün birbirine giriyordu. şimdi düzeldi. sayfa güzel.

Blogger Bolat dedi ki...

Tırmanan maymun yavru kuşum düşersin dikkat et derim :)) bende de var bu maymundan en olmadık yerde hep :)

UzaktaBirBahce (İstanbul'da bir yabancı) dedi ki...

beterin beteri var.. burada Adana'da yani, Karataş ve Yumurtalık sahili var nasıl bakir ama sahile gitmek için sahil yolu yok doğru düzgün içeri sarıyor yollar...burada insanlar denizi sevmiyor hep kaçmışlar dağlara karaya doğru :(( ya da doldurmuşlar betonla uyduruk parklarla millet denize arkasını dönerek oturuyor istisnalar kaideyi bozmaz elbette :) resimler harika, deniz feneri muhteşem çok severim deniz fenerlerini.

sare dedi ki...

Bestecim, sayenizde Faransayı adım adım geziyoruz. Çok hoşuma gidiyor.Bir diğer yazınızı mearkla bekliyorum. Teşekkürler...
Rejim yemeklerinizi ve listelerinizi paylaşmanızdan mutluluk duyarım. Çok güzel yemekler olduğunu bir gerçek...
Sevgiler.

berrin dedi ki...

beste
fotoğraflar her zaman ki gibi süper.....

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Elimde bin tane tarif olsada senin tariflerini merakla bekliyorum! Resimler harika sayende geziyoruz heryerini,yagmurlar diner insallah artik,sevgiler sana...

acemi blogger dedi ki...

selam, her zaman ki gibi fotoğraflar eşliğin de sizinle gezmeye çıktık. Teşekkür ederiz.

Minik sarı çiçekler bizim yayla çiçeği dediğimiz yazdan toplanıp bütün kış evimizin köşesinde mis gibi kokan çiçeklere benziyor.

Rejim mönüsünü merakla bekliyor muyum, bilmem :)
öğrenci iken düzenli spor yapıyordum kilo sorunum yoktu. Okul iki yıl önce bitti ve evde oturmaktan 10 kilo aldım. Ne yalan söyleyeyim halimden şikayetçi de değilim arkadaşın zoru ile 4 kilo verdim o kadar.

Adsız dedi ki...

Temmuz sonu yaz mı gelir :)) Ege'ye çıkıp gelsenize Beste abla, burda da bi eviniz var, cidden.

Defne Soysal dedi ki...

İngiltere'de de yaz ayları festivaller ayıdır. Her ziyaretimde en yakınından en uzağına kadar yerleşim bölgelerinin festival programlarını alırım. En çok Petworth'e gidiyordum en sevdiğim programı onlar yapıyorlardı. Bu sene kızım NY'e gitmeyi isteyince ben İngiltereye gidemedim. Özlüyorum doğrusu. Keşke Türkiyedede bu uygulama olsa. Çocukluğumda vardı. her bölgenin ünlü meyvası ile anılan. Artık pek kalmadı yada amacından şaştı.Her zaman fotoların harika oluyor. Bakış ve görüş açısından bayılıyorum. Çok ilgi duyduğumdan değil ama resmime kaynak oluştursun diye kursuna da gittim ama bu bir yetenek olsa gerek.
Bahsettiğin bitki türkçede Kül Çiçeği Latince ismi Cineraria maritima(Senecio maritimus)Özellikle akdenizde ve egede görüyorum hep ama benim bahçemde de var. Kurutulmuş çiçek topladığım için bu yapraklar benim tablolarıma ideal oluyor. Renkleri hiç değişmez.Ancak çiçekleri kurutmak için o kadar elverişli değil.Sevgiler

beste dedi ki...

Defne harikasin evet çicegin adi o çok tesekkurler:)

nevin dedi ki...

cok cooooook guzel Beste'cigim. Leo'nun kayalara tirmanirken mutluluguna bak :) ne guzel. Hep sevmisimdir boyle buyuk kayalari, Cocuklugumda ailece Uludag'in eteklerinde bahar mevsiminde boyle kocaman kayalar olan bir yere giderdik. Adini unuttum simdi, ama o kayalar hic alakasiz zamanlarda aklima gelir ve hep cocuklugumu, o o kocaman kayalarin etrafinda kekik toplayan annemi, babami, ablalarimla oyunlarimizi hatirlarim. Belki de sonbahardi, annem bir de sapsari kurumus bir cicek toplardi. Kokusu cok keskin, caylarda kullanirdi. Bak simdi Leo'cugum da benim yasima gelince babasiyla, annesiyle bu tepeleri, kayalari hatirlayacak. Ne mutlu kayalara tirmanan cocukluklara.. Hatiralarinda cicek kokusu olan koca kayalar. Beste'cigim, bir gun ya burda, ya orda, heyyy ya da Ubud'da soyle bir kaya bulup tepesine tirmanalim :)
Kir ciceklerini ne guzel cekmissin. Bir de kayanin yaninda ki eflatun renkli cicekler ne guzel. Beste'cigim, kir cicekleri paylasimini bekliyoruz canim. Ve de en onemlisi noluuuuuuuurrrr bildigin tum rejim yemeklerinde ki marifetlerini bizimle paylas!! :)

beste dedi ki...

Ne guzel yorumlar yaziyorsunuz benim yazima ek yapayim istiyorum kucuk hikayelerler suslu, duygu dolu ne tatli insanlarsiniz hepinizi çok seviyorum:)

Benimde en guzel anilarim dogada ailemle olanlar umarim leo'da hatirlar hepsini:) Sagol Nevin'im Ubud'da ya da yer onemli degil biryerlerde bulusacagiz birgun sagol varol

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin