19.06.2012

Gullu, bademli, limonlu, az unlu saglikli peri pastasi

Marzipani

Hem saglikli hem gul kullanabilecegim hem organik malzemeli bu pastayi biz cok begendik. Limonun hafifligi, bademin dolgunlugu damaga oldugu kadar goze hitap etmesi, goruntusunun keyfi bizi çok mutlu etti. Gul'e soz vermistim gullu tarifler için iste onlardan biri:) Gul kim mi ? çok guzel fotograflar çeken, harika yiyecekler hazirlayan yetenekli bir sef ancak blog yazmaya henuz ikna olmadi:) Bu tarifte çok sevdigim fransiz bir blogger, yazara ait. Blogu burada.  Clea organik ve hafif yeni malzemelerle fazla un, yumurta, et kullanmadan saglikli alternatif yiyecekler hazirliyor.

Marzipanin 10 dk yogurduktan sonra minik toplar hazirlayin. Toplari parmakla duzlestirip gul haline getirin.

Peri pastasi
2 organik limon
3 organik yumurta
80 gr  sari organik seker
60 gr beyaz badem puresi
40 gr un
1 kahve kasigi kabartma tozu40 gr badem unu
bir çimdik tuz
125 gr marzipan
çiçekler ozellikle guller
  1. Firini 170 derecey isitin.
  2. Limonlari yikadiktan sonra ince rende yardimiyla limonlarin kabuklarini rendeleyin ve suyunu sIkIn.
  3. Iki farkli kaseye yumurta sarilari ile beyazlarini ayirin. Seker ile yumurta sarilari iyice cirpin krema halini alsinlar. Limon suyunu ve badem puresini ekleyin iyice karistirin. Unu, kabartma tozunu, rendelenmis limon kabuklarini ekleyip iyice karistirin.
  4. Obur kasede yumurta beyazlarini ve cimdik tuzu bir mikser yardimiyla sert kopuk halini alana kadar çirpin. Yavasca diger karisima ekleyin karistirin. Kucuk bir kek kabini yaglayip karisimi icine dokup 25 dk pisirin. Bir bicak yardimiyla icinin pisip pismedigi kontrol edin. Iyice soguyunca kaliptan cikarip susleyin. Afiyet olsun.


13 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bestecim ne kadar şık bir pasta olmuş..tablo gibi..ellerine sağlık..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Ne guzel olmus! Murver surubumla yaptigim serbetin yanina pek iyi giderdi dogrusu!!!!! Kizma koyucam resmini bloga ama bu pasta gozlerimi bugacadan ayirmama sebep oldu bilesin!

Nihan dedi ki...

özledim ben seni yahu...bilesin...ayıca ellerine sağlık..

pelinpembesi dedi ki...

ayy beste kesinlikle deneyeceğim:))

Ozlemaki dedi ki...

Beste bu ne?? dibim düştü!

nalan dedi ki...

özlemakiye katılıyorum vallahi. senin bu unsuz tariflerin beni benden alıyor. sufle yiyemem artık ben dışarıda falan, yapıcam evde senin tarifinle oh yiycem, o kadar :)

bilge ve annesi dedi ki...

Beste kille güler yaparken açtım bloğunu vaww dedim süper olmuş en kısa zamanda deneyeceğim harika görünüyor ellerine sağlık

EKMEKÇİKIZ dedi ki...

Bademle az şekerli ve şahane şekilli şekerlemeler yapıyorlardı Sicilya'da.
Bayılmıştım.
Bu pasta ve süsleri onları hatırlattı.
:))

Unknown dedi ki...

Ne cici,ne hoş gözüküyor.
Tam bir şölen :)
Ellerinize sağlık canım.
Muhabbetle..

Adsız dedi ki...

Şahane gözüküyor. elinize sağlık. Yapmak istiyorum ama bir sorum var. Tarifteki badem püresi nedir? Badem ezmesi ile aynı şey mi?

Teşekkürler
Mine

beste dedi ki...

Nursen A-Merhabalar, çok tesekkurler begenmenize sevindim.

BB-Bugaca ustu pasta ustune murver surubu seker komasi kacinilmaz bizim cenahta:)

Nihan-Bende ozledim nerelerde artik post girmiyor mu diyordum ben kaciriyorum galiba seni hep!! tesekkurler

Buket-Ya guzel kizina bir pasta gercekten basina da papatyalardan bir taç:)

Ozlemaki-Guzel olmus degil mi? tadida çok guzeldi :)

Nalan-Bende rejime basladim Nalan biraz mecburiyetten oldu yari anlatacagim artik blogda:) çok tesekkurler

Bilge ve annesi-Bilge'cigime yap bir pasta eminim sen ço guzel guller yaparsin:)

Ekmekcikiz-O sekerlemelerle ilgili bir belgesel gormustum cok guzeller gercekten:)

ZEL- çok tesekkurler, sevgiler

Mine-Tesekkur ederim. Badem puresi badem tahini gibi birsey badem ezmesinden daha sivica ayni sey degil. Evde yapmak mulmkun biraz zahmetli olsa da . bademleri bir gece suda islatip kabuklarini cikarin. Sonra bir robotta 5 dk lik arada 1'er saatlik dinlenmelerle iyice sivi haline gelene kadar cekin. Robotun isinmamasi lazim yoksa bademin icindeki yagi ayristiriyor. Hemde kotu kokular giriyor icine.

Adsız dedi ki...

fransada Türk avukat hanım))çalışıyormusunuz?sağlıkla,sevgiyle kalınız

nevin dedi ki...

Beste'cigim,

kek nefis gorunuyor. Kesin deneyecegim. Bahcemizin limonlari yerlerde. Her topladigimde aklima geliyorsun, becerikli Beste olsa simdi bu limonlarla neler yapardi diye geciriyorum icimden. Kapinin onune bedava limon yazip koydum. Bir kismininda suyunu buzluktaki kaliplarla dondurdum. Yarin bu sahane keki deneyecegim. En cok da ustundeki taze cicek ve suslere ozendim, bakalim benim kek nasil olacak!!! zira bildigin uzere kek pisirme ozurluyum! Ama yolldigin kek tarifi sahane bir tarifti. Simdi de bunu deneyecegim. Amanin Beste'cigim, destan yazdim valla. Ama ne yapayim ozlemisim seni :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin